woensdag 21 december 2011

Interval 1 min pickups at tempo effort

Wow !! dat ging onverwacht soepeltjes was echt gewoon een eitje om aan 15 a 16 per uur te lopen. How come !! Indianen smoothie vooraf? Inov-8 schoenen? of gewoon erg goed hersteld na griep van afgelopen week? In ieder geval een goed en lekker gevoel en deze keer liep ik inderdaad op de weg met mijn Inov-8 trailschoenen. Wellicht een slecht idee betreft slijtage maar vooralsnog is er nog niets te zien aan de rubber noppen. Na en ook tijdens mijn supertrage duurloopje van afgelopen zondag voelde ik weer wat irritatie aan mijn rechter knieschijf en aan mijn heup. Op de Nike zoom structure en op de Adidas Salvation 2 krijg ik hier vrijwel altijd last van. Op de Inov-8 is er geen sprake van eventuele knie-heup problemen. Nog een paar keer testen en dan gewoon de knoop doorhakken en een setje Inov-8 aanschaffen voor op de weg Road X 233 Enige probleem dat ik tot nu toe heb gehad op de Inov-8 waren overbelaste achilles pezen (halve marathon) maar dat heeft een duidelijke oorzaak (niet goed opbouwen) en ligt dus voornamelijk aan mezelf ipv aan de schoenen. Verder helemaal top het voelt echt heerlijk om zo lichtvoetig over de weg te kunnen lopen. Ik heb weinig zin om verder te sukkelen met de Nike en Adidas klompen, ook met steunzolen helaas geen succesverhaal. Van de week staan er nog wat langere duurlopen op de planning. Morgen de eerste, vrijdag misschien nog één en zondag op eerste kerstdag ben ik ook van plan om een stukje te gaan hobbelen alvorens ik me vol ga vreten met diverse lekkernijen. Ik probeer alles onverhard te lopen maar ik heb geen idee hoe de bossen en de finse piste er bij liggen op het moment na al die regen. Vandaag dus een korte intervaltraining 5.01 km, 24:50, 4:57 min/km, 12.1 km/u, 4 x 1 min pickups at tempo effort 15.2, 15.2, 15.3, 16.2 km/u, gem HF 163 Garmin Details

Geen opmerkingen: