vrijdag 27 april 2012

Breedlove AC 25 SM

Van het weekend ga ik weer een lekker stukje rennen (nog steeds niet topfit) maar vandaag maar weer eens op zoek gegaan naar een nieuwe gitaar. Gelukkig kwam er een einde aan een zoektocht van ruim twee maanden. Onverwachts is het een waanzinnige Breedlove geworden met Fishman pick-up. Heel wat gitaren bespeeld in diverse winkels zo ook vandaag. Deze keer overigens gewoon bij Sonora in Terneuzen. Weer begonnen met de Eastman AC 320 klinkt gewoon geweldig maar op de één of andere manier had ik er toch niets mee. Daarna nog wat Taylors bespeeld sommige vielen me zelfs wat tegen wat de klank betreft maar de bespeelbaarheid blijft ongekend. Als voorlaatste een Taylor DN4 in mijn handen pffff dat was echt een geweldige gitaar die klonk echt als een klok maar way over mijn budget. Ik was al over Breedlove begonnen tegen de verkoper want zoals altijd had ik zowat alle gitaar forums doorgespit maar de Breedlove stond niet in de winkel. Na even zoeken elders kwam hij met de Breedlove op de proppen en toen ik deze in mijn handen had was ik echt op slag verliefd. Wat een waanzinnig mooi geluid en de bespeelbaarheid is ook helemaal super. Na het inpluggen op een versterker viel mijn mond nog verder open ongelooflijk gewoon. Ook nog eens subliem en zeer mooi gebouwd kortom geen weg terug meer dit is hem !! hier wil ik wel oud mee worden :-) Gitaar werd nog netjes afgesteld en met een glimlach van oor tot oor en een hartslag van 180 naar buiten gelopen :-) tja het is net sporten zo'n gitaar aanschaffen zowat over mijn omslagpunt gegaan (hifi) Nu lekker genieten van de Breedlove Inge gaat maar op de logeerkamer slapen ofzo :-)

Geen opmerkingen: