vrijdag 13 april 2012

Klaar voor Rotterdam !!

Werd nog even spannend want voelde me deze week flink belabberd. Veel geslapen en proberen rusten na het werk en hopen op beterschap. Intussen voel ik me gelukkig weer iets fitter maar de vorm is op het moment wel ver te zoeken. Vanmorgen eindelijk weer eens een rondje kunnen lopen en dat ging alles behalve soepel. Hartslag nog steeds te hoog maar wel wat gezakt buiten de laatste keer dat ik ging lopen. 5.5 km, 25:42, 12.9 km/u, HF 172 Garmin Details Ochtendpols is intussen terug gezakt van maar liefst 65 naar 49 dus er was/is wel degelijk iets aan de hand met mijn lijf. Ik was in supervorm tijdens mijn laatste lange duurloop van 35 km. Conditioneel gingen deze kilometers me zelfs super makkelijk af aan 12.5 km/u gemiddeld met een HF van 166. Met mijn huidige gevoel is het nog maar de vraag of ik 12 km/u gemiddeld kan lopen maar normaal gesproken moet dit echt geen probleem zijn. Ik ga er gewoon van genieten en we zien wel hoe ik me aanstaande zondag voel aan de start. Het wordt mijn eerste marathon dus de finish halen is prioriteit nummer 1. Het volbrengen van de marathon staat al heel wat jaren op mijn to do list het is echt een droom van mij en nu ben ik dichterbij dan ooit om deze droom uit te laten komen. Ambitie van 3:15 gaat een streep door dat is gekkenwerk 3:30 zou al super zijn met dit slechte gevoel. Heel wat kilometers zal ik puur op karakter moeten lopen maar goed op zich is dat eigenlijk mijn sterkste punt. Doelstelling is dus uitlopen en als het onverhoopt toch beter gaat dan verwacht dan is 3:30 mijn doel. Morgen ga ik mijn startnummer afhalen met mijn gezin en uiteraard even rondneuzen op de sportexpo. Zenuwachtig gedoe met het afhalen van het startnummer op de zondag dat zie ik niet zitten in die drukte het is allemaal al spannend genoeg :-) Ik heb er wel heeeeel erg veel zin in. Moet een superervaring zijn om met 23.000 lopers van start te gaan. Zondag D-Day #rotterdammarathon :-)

1 opmerking:

Melsje zei

Heel veel succes. Verheug me nu al op het verslag.