zondag 1 april 2012

Laatste duurloop 35 km !!

Vandaag zoals gepland een laatste test gelopen van 35 km als voorbereiding op de marathon van Rotterdam. Onder begeleiding van Inge op de fiets echt heel fijn als er iemand mee fietst. Conditioneel een erg goede dag het lopen ging gelijk vanaf de eerste meters soepeltjes. Echt erg relaxed kunnen lopen aan een tempo tussen de 12 en 13 per uur. Af en toe wat babbelen met Inge die me overigens perfect heeft voorzien van drank en eten onderweg. Tot kilometer 25 echt met de vingers in de neus kunnen lopen daarna begon mijn rug helaas weer op te spelen en daar heb je toch flink last van onderweg. Echt heel jammer want het het gevoel was verder echt heel goed. Als ik me zo voel als vandaag over twee weken tijdens de marathon dan komt het helemaal goed. 5 km tijden 24:13, 24:18, 24:16, 24:26, 23:54, 23:47, 23:31. Aan de conditie zal het dus echt niet liggen laatste 5 kilometer was zelfs de snelste ik kon zelfs nog vrij makkelijk 14 a 15 per uur lopen op het einde. Mijn rug is echter wel zorgelijk ik zal nog wel één keer door de pijn heen bijten over twee weken maar het is nog wel 7 kilometer verder en de pijn was tussen kilometer 30 en 35 haast ondraaglijk. Maar goed ik ga ervan uit dat de mensen massa in Rotterdam me er wel doorheen slepen tijdens deze vervelende laatste kilometers. De heup heeft zich perfect gehouden dus dat is erg goed nieuws. Op de rug en wat zere voeten na dus geen problemen. Ik denk dat dit ook de pace gaat worden die ik ga lopen in Rotterdam. Sneller lopen zou ideaal zijn voor mijn rug hoe korter de lijdensweg hoe beter maar de kans bestaat dat ik mezelf dan ga opblazen. Tussen de 12 en 13 per uur lopen moet te doen zijn al besef ik me wel dat de marathon past echt begint na kilometer 35. Vandaag in ieder geval geen enkel dipje gehad wat de conditie betreft. Inge is het er wel mee eens 42 kilometer lopen is echt r*te ver echt leuk dat ze eens heeft kunnen zien wat voor afstanden dit zijn met de benenwagen. Ze had zelf wat last van haar mooie billetjes na bijna 3 uur in het zadel zitten :-) Ze heeft in ieder geval flink wat bonuspunten gescoord door me te steunen vandaag echt super bedankt. Tijdens het uitwandelen de Garmin vergeten uitdrukken. 35 kilometer gelopen in 2:48:28, 12.5 km/u, gem HF 166 Garmin Details Zeer tevreden over de conditie en vooral over de zeer goede benen echt goed voor het vertrouwen. Nu twee weken wat rustiger aan ook wel eens lekker. Beetje fietsen en het lopen uiteraard wel wat blijven onderhouden. Nog twee weken en dan mijn droom proberen waar maken #D-Day #rotterdammarathon

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Angelo, dat ziet er gewoon heel goed uit voor je, ik heb er het volste vertrouwen in.
Ik zou mijn rug nog wel even laten checken als ik jou was, je hebt nog mooi de tijd om dat te doen.
Een tijd van rond de 3 uur zit er echt wel in voor jou.

Groetjes Angelo

Angelo Roelandt zei

Hey Angelo,

3 uur is zeker niet mijn doelstelling. Conditioneel zou ik misschien wel in de buurt kunnen komen maar mijn doel is de marathon fatsoenlijk uitlopen omdat ik na de marathon ook lekker wil blijven lopen. Tot het uiterste gaan is veel te riskant en wellicht zelfmoord tijdens een eerste marathon. Licht uit is ook echt het licht uit tijdens hardlopen en dat is niet de bedoeling. Gem HF vandaag was 166 tijdens trail by the sea was dat 176 wat maar aangeeft dat ik zeker harder zou kunnen lopen. Onder de 3:30 zou echter geweldig zijn en als alles mee zit moet dit zeker goed te doen zijn. Ik ga niets meer aan mijn rug laten doen heb er jammer genoeg last van gekregen na mijn laatste bezoek aan de osteopaat maar heb geen idee of dat de oorzaak is. Ik ga niet meer aan mijn lijf laten prutsen verder voelt alles goed aan en bij het lopen is elke verandering aan je lijf merkbaar mijn gestel is blijkbaar gewoon niet echt geschikt voor het lopen van lange afstanden. Ik heb overigens geen loop blessures en dat is al heel wat. Nog één keer bikkelen over 2 weken en dan weer wat meer fietsen. Als ik de marathon overleef dan heb ik altijd de mogelijkheid om eens onder de tijd van Rotterdam te duiken. Eerst maar eens uit zien te lopen.

Groeten,

Angelo.