donderdag 19 april 2012

Marathon koorts

Op zich een leuke woordspeling maar heel veel valt er niet te lachen op het moment. Lig met keelontsteking en koorts op bed, grrrrr. Wel een bevestiging dat er onderhuids iets speelde in mijn lijf zeker een verklaring voor het slechte gevoel en de bizar hoge gemiddelde hartslag (179) tijdens de marathon van Rotterdam. Veel te veel mensen om me heen waren zwak, ziek of misselijk de afgelopen weken mijn dochters zijn er na weken nog steeds niet vanaf. Was zelf al anderhalve week niet fit maar echt ziek voelde ik me zeker niet gewoon een algeheel belabberd gevoel. Tijdens D-Day voelde ik me vooraf niet eens zo slecht maar toen ik ging lopen en mijn hartslag en snelheid zag dan was het wel duidelijk dat ik alles behalve fit was. Op zich erg jammer had graag topfit aan de start gestaan maar goed de ervaring was er zeker niet minder mooi om. Ik kreeg het al bijzonder lastig na 25 km, in goede conditie was het zeer waarschijnlijk pas echt lastig geworden na zo'n 35 kilometer. Tijdens een marathon moet je gewoon topfit aan de start verschijnen zodat alle puzzelstukjes mooi in elkaar kunnen vallen na een lange voorbereiding. Met de benen gaat het intussen weer prima. De dag na de marathon kon ik amper lopen zo hevig was de spierpijn de dag erna zowaar een godswonder wat de bovenbenen betreft. Kuiten en achilles nog steeds wat stijf als ik wat actief aan mijn herstel had kunnen werken (fietsen/herstelloopje) dan was ik er sneller vanaf geweest maar toen werd ik ziek. Ik heb overigens geen blessures opgelopen (Nike Free Rules) tijdens mijn debuut marathon en na kilometer 30 kan ik me geen rugpijn meer herinneren. Ik was zo aan het afzien dat het goed mogelijk is dat de pijn wat naar de achtergrond verdween :-) Er werden overigens opnames gemaakt tijdens de marathon voor een speelfilm genaamd "De Marathon" dus wellicht ook mijn speelfilm debuut in het najaar #figurant (haha) lijkt me overigens een erg grappige film met oa Martin van Waardenberg en Frank Lammers #hilarisch

Mijn volgende doel op mijn planning is de kustmarathon #marathonzeeland op 6 oktober. Lijkt me geweldig mooi maar er gaat misschien toch een streep door. Ik zou het liefst in de herkansing gaan op het asfalt tijdens de marathon van Amsterdam op 21 oktober. Ik wil wel eens zien wat het geeft als ik wel fit aan de start kan verschijnen. Een najaars marathon lijkt me qua voorbereiding ook interessanter dan een voorjaars marathon. Je kunt lekker in de zomer trainen moet toch heerlijk zijn een duurloopje op een zwoele zomeravond al weet je dat in Nederland nooit. Ik denk er nog even over na .......... Het marathon virus heeft me in ieder geval flink te pakken en ik ga gewoon verder met het najagen van mijn dromen op loopgebied. Steden marathons als Parijs - Berlijn - Londen - Barcelona - Athene - Rome en als ik later groot ben misschien wel eens Chicago of New York genoeg om naar uit te kijken. Nu eerst snel beter worden en naast het lopen ook het fietsen weer wat oppakken als het weer het toelaat.

1 opmerking:

Anoniem zei

Bekend dat marathon virus, na mijn eerste marathon in Amsterdam 9 jaar geleden riep ik heel hard: nooit meer! om een half jaar later in Rotterdam te gaan lopen :-)
Vandaag na een goede controle in het zkh de knoop doorgehakt,geen mountainbiken maar ( te link ivm geen balans ) maar nog wel lopen,en als het blijft gaan hoe het nu gaat sta ik in Amsterdam aan de start dus wellicht zie ik je daar?

Gr
Henk