woensdag 10 maart 2010

D2-tje, 46 km, 1 uur 33 min, 29.6 km/u

Vanmiddag rond kwart voor vier vertrokken en het vaste rondje van de club gereden. Begonnen met een wel heel krachtige tegenwind, wat een wind weer vandaag pfffff. Eerste 5 kilometer sloeg de hartslagmeter steeds op hol, hartslagen van dik boven de 200 en ik deed het toch echt rustig aan. Borstband was niet nat genoeg daarna geen problemen meer gehad. Altijd een lastig rondje met zo`n sterke wind maar de benen waren gewoon super sterk vandaag. Voornamelijk midden D2 gereden met een flinke spanning op de benen en een nog zeer comfortabel gevoel.

Ik weet dat er hondenliefhebbers zitten onder mijn medebloggers maar ik moet het nu toch even kwijt. Het is nu de derde keer dat ik achterna ben gezeten door een hond. Twee weken geleden ook op dit rondje bij een boerderij. Ik naderde de boerderij vandaag daarom al met wat schrik in de benen want ik ben echt doodsbang voor deze gevaarlijke viervoeters, trauma van vroeger toen ik eens flink ben gebeten in mijn elleboog. Boerderij voorbij en gelukkig niets aan de hand dus weer lekker doorgereden. Een paar kilometer voor het einde, ik ben er al ontelbare keren voorbij gereden en nooit een hond gezien sprong er plots zo`n homofiele gekrulde kutpoedel voor mijn wielen. Ik schrok me echt te pletter en het beestje liep nog even blaffend mee maar echt indruk maakte hij niet met dat mislukte permanentje. Net van de schrik bekomen wil ik een sprintje trekken op de vrijstraat de teller geeft al een snelheid aan van boven de 53 per uur wil nog een tandje opschakelen staat er plots een wel heel grote viervoeter midden op de weg. Vol in de ankers dus. Deze hond wat voor type weet ik niet want heb er totaal geen verstand van was zich van geen kwaad bewust en gungde me gelukkig nog niet eens een blik in zijn ogen. Training zat erop, kwam Michael ook nog tegen op de mountainbike die was terug komen waaien van zijn werk denk ik. Toch weer lekker gereden vandaag. Donderdag en vrijdag rust zaterdag en zondag weer trainen dus ik hoop dat het meevalt met het weer komend weekend.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Angelo,

Ik ben vorige week ook aangerand door zo'n viervoeter van Duitse makelij en vandaag weer.Ook ik begin er van te balen,al heb ik me wel voorgenomen dat als ik ten val kom en ik kan nog staan dat zowel baas als hond voorlopig geen nageslacht hoeven te verwachten.
Groet Guido