donderdag 4 maart 2010

Motivatiedipje? 45.4 km, 1 uur 35 min, 28.5 km/u

Het weer bezorgd me zo langzamerhand toch een motivatiedipje. Na zo`n winter zijn we snel tevreden met een zonnetje en droog weer maar doe mij maar het zachtere weer van vorige week desnoods met al die regen en wind erbij. De koude, snijdende, harde noordoosten wind van vandaag daar kan ik echt niet vrolijk van worden. Rond 10:00 op de racefiets gestapt en afgelopen dinsdag ging het al niet best vandaag draaide ik pas echt vierkant zoals ze dat zo mooi noemen. Vierkanter kan bijna niet wat een gepruts zeg. Planning was 30 min D1 - 30 min D2 - 30 min D1 maar ik ben er nog niet eens aan begonnen. Rustig gefietst en hartslag onder controle proberen te houden maar bovengrens D1 werd al snel overschreden tegen de wind in maar ik kon hem wel laag in D2 houden. Rondje Watervliet lag erg slecht op de wind, twee lange stukken zijwind gehad en dat fietst niet erg lekker. Intensief was de training niet maar het gevoel was gewoon superslecht. Had van het weekend een trainingsrit naar de vlaamse ardennen op de planning staan van 155 km maar daar gaat een dikke streep door. Eerst een paar dagen aan de oplader om weer wat energie en vooral motivatie op te doen. Mijn schoonvader en schoonmoeder hebben het beter bekeken die zitten op het moment in Mallorca, fietsvakantie en dus trainingskamp voor mijn schoonvader. Zaterdag breng ik de dag door met mijn gezin er staan nog wat uitstapjes op de planning. Zondag dan maar een zeer rustige wat langere duurtraining met vertrek rond het middaguur.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ook ik baal als een stekker van die lange winter waar maar geen eind aan lijkt te komen.Ik verdenk de koude er ook van dat het fietsen niet zo lekker gaat.Want ook kou vreet natuurlijk energie.De motivatie en de zin komen vanzelf wel weer zodra het kwik stijgt.Ik denk dat je schoonouders nu wel uit de winterdip zijn.

Angelo Roelandt zei

Hoi Guido,

Kou heeft er inderdaad wel mee te maken. Ik merkte vorige week toen het wat zachter was (wel met regen) dat het gelijk een stuk beter ging op de fiets. Schoonouders zijn zeker uit hun winterdipje. Prachtig fietsweer daar alleen maar hopen dat de temperatuur bij ons volgende week ook wat oploopt anders zal het geen prettige thuiskomst zijn na zo`n mooie week.

Groeten,

Angelo.

Anoniem zei

Angelo, ik lees op meerdere weblogs dat men motivatieproblemen heeft, het is inderdaad koud en kloteweer, maar de motivatie moet je dan halen uit je doelstelling.
Feed the warrior, zou Lance zeggen.
Natuurlijk ontgaat mij ook wel eens de zin, maar dat is dan meer omdat ik dan moe ben door te weinig slapen en het onregelmatige leven dat ik leid vanwege de ploegen. Als we weer met de club gaan rijden en het weer slaat om en het is vooral weer langer licht, komt het vast weer goed.Keep focussed!!!!