zaterdag 13 maart 2010

Klimtraining Oudenaarde, 111.9 km, 4 uur 5 min, 27.4 km/u 1145 hm

Iets over negen vertrokken richting Oudenaarde met een kapitaal aan fietsen op de auto. Pinarello Prince, Cervélo R3 sl, en een Specialized Roubaix SL2. Uiteindelijk omstreeks kwart over tien op de fiets gestapt en eerst weer een gedeelte van de groene lus gevolgd. Na amper een kilometer begonnen met achterberg en deze rustig opgereden. Opdracht voor mij was wat rustiger klimmen. Op de Varentberg en Terstene wel heel even over omslagpunt maar op zich gingen deze klimmetjes me vrij makkelijk af. Klimmen ging al gelijk een stuk beter dan vorige week bij iedereen ging het overigens merkbaar beter. Vanaf Foreest ben ik rustiger gaan klimmen. Wout dacht hier anders over en klom in een stevig tempo naar boven. Op weg naar de Berendries eerst een ander klimmetje waar ik de naam niet meer van weet. Vlak ervoor mijn ketting eraf, dit zou me later nog twee keer gebeuren, lekker bezig !! Michael vliegt er vol in als we de Berendries oprijden en slaat gelijk een flink gat. Wout en ik rijden zij aan zij wat rustiger naar boven. Halverwege wordt den dries echt behoorlijk steil en op het steile gedeelte ga ik op de pedalen staan om er even een flinke snok aan te geven. Zit snel aan het wiel van Michael dus erop en erover en weer even in het rood dus. Berendries ligt me nog steeds goed. Op weg naar La Houppe in Flobecq althans dat was de bedoeling. er volgen nog behoorlijk wat klimmetjes en na een aantal keren misrijden komen we toch nog aan de voet van La Houppe. We komen in een groepje met een man of zeven terecht, mannen met flinke dijen dus we blijven er maar even achter rijden. de eerste meters van de klim gaat degene met de dikste dijen er al af. Het tempo wordt langzaam opgeschroefd en ik kan makkelijk volgen onder omslagpunt. Michael klimt ook verassend goed op La Houppe en als het tempo nog wat omhoog gaat blijven er nog maar twee over van de groep. Michael, Wout en ik zijn er natuurlijk nog bij. Eenmaal boven loopt de klim nog door naar links daar even flink gas gegeven en Wout bleef toch mooi in mijn wiel hangen, klasse !! Vanaf La Houppe via Brakel terug naar Oudenaarde gereden. Vanaf Oudenaarde de oranje lus opgepakt en richting kluisberg gereden. Best een lange aanloop naar de Kluisberg en ook nog een afslag gemist dus een stukje terug moeten rijden. Vanaf de eerste meter van de kluisberg had ik kramp, wederom de kou die op mijn benen is geslagen denk ik en misschien wat te weinig gedronken. Zeer rustig naar boven gereden op een klein verzetje en kramp hield aan tot boven, heerlijk was dat. Wout ging als een speer naar boven op de Kluisberg en Michael had ook een gat geslagen dus kwam als derde boven. Een keer wat anders zullen we maar zeggen. Na de Kluisberg de Cote de Trieu ook een gemeen klimmetje. Hier alle drie rustig gereden op een licht verzetje. Gelukkig geen kramp meer gehad. Na de Trieu was het de bedoeling terug te rijden naar Oudenaarde maar eerst maar weer eens verkeerd gereden en de weg bleef maar glooien. Even de weg gevraagd en dezelfde weg terug gereden. De mannen hadden er nog zin in. Eerst achter een strontkar op de weg gereden uit de wind boven de 40 per uur en toen deze afsloeg besloten de mannen om flink door te rijden. Even aangepikt maar ik wilde rustig terug rijden. Terug geschakeld en de hartslag terug naar D1, de mannen scheurde door maar al snel hadden ze door dat ik was afgehaakt en toen werd er netjes gewacht. Op de scheldebrug dacht ik nog een sprintje te trekken naar boven maar toen kwam Wout op zo'n loeizwaar verzet voorbij daar was geen houden aan. Iedereen heeft op zijn eigen manier indruk gemaakt vandaag. Wout is een man voor de voorjaarsklassiekers dat is duidelijk, beresterk en verteerd de steile klimmetjes allemaal erg goed. Michael daar is maar 1 gepast woord voor te bedenken "BEUL" die houdt van afzien. Super gereden mannen dit was echt een zeer nuttige en zeer gezellige training. Na afloop een pannenkoek gegeten en wat gedronken in een Tearoom en daarna voldaan terug naar Sas gereden met de auto. 111.9 kilometer in 4 uur en 5 minuten en 1145 hoogtemeters. Zelf 27% in D1 gereden, 50% in D2, 15% in D3 en 5% in het rood. Prima training dus.

Geen opmerkingen: