dinsdag 30 maart 2010

Tacx souplesse, 46 min, 112 rpm

Vandaag een korte souplesse training gereden op de tacx. Ik had het al eerder vermeld via twitter, ongeloofelijk hoe snel de benen waren hersteld na de E3 prijs. Daar wordt ik behoorlijk vrolijk van. Maandag niets gedaan en vandaag dus een souplesse training die me erg soepel af ging. Er zaten ook drie blokjes in boven de 200 watt en ook deze gingen moeiteloos aan een veel lagere hartslag als normaal (midden D1) Dat ziet er allemaal erg goed uit tot nu toe.

Rustig opbouwen kost wat geduld maar ik ben ervan overtuigd dat ik straks een flinke stap ga maken door deze rust te bewaren. Er zijn nog wel flink wat verbeter punten maar daar ga ik specifiek aan werken. Belangrijkste punten zijn: Inhoud, Explosieve kracht, klimsnelheid. Souplesse is ruim voldoende, kracht is zeker niet slecht, afdalen en sturen gaat super, conditie wordt steeds beter. Ik heb me dit jaar perfect aan mijn eigen programma gehouden en dat is een overwinning op mezelf. Niet laten verleiden door anderen maar opdrachten uitvoeren die in mijn hoofd zitten. Alles voor de marmotte daar moet het gebeuren de rest is puur training en rust. Donderdag weer een korte souplesse training en hopen op een beetje fatsoenlijk weer voor de ronde van vlaanderen aankomende zaterdag.


Geen opmerkingen: