zondag 7 maart 2010

Duurtraining Oudenaarde, 151.7 km, 5 uur 30 min, 27.6 km/u

Rond acht uur vanmorgen vertrokken met Wout, Martin en Michael op de fiets naar Oudenaarde. Was Martin zijn idee om op dit idiote vroege tijdstip te vertrekken maar achteraf ben ik hem dankbaar want we waren mooi op tijd thuis. Vertrokken met de wind in de rug en op het gemakje in D1 naar Oudenaarde gereden. Na aankomst in Oudenaarde een deel van de groene lus gereden eerste klim was Achterberg gevolgd door Tenbosse, Foreest, Varent, Steenberg en nog een andere klim. Eerste drie klimmen flink doorgereden en even een klein stukje in het rood gefietst maar niet maximaal naar boven gereden. Klimmen ging goed al viel het toch weer even tegen op die venijnige hellingen daar in de vlaamse ardennen. Wout reed ook goed naar boven en had me steeds goed in het vizier. Gaatje tussen de andere mannen was wat groter maar lang moesten we zeker niet wachten. De resterende klimmetjes wat rustiger en op souplesse naar boven gereden met de hartslag in D3 ruim onder omslagpunt. Wind stond ook bijna overal op kop tijdens de klimmen. Ik kan zelf wel slecht tegen de kou op mijn benen, stram gevoel in mijn spieren. Wel goed aan mijn opdracht gehouden bedoeling was twee a drie klimmen rond omslagpunt en stukken 5 a 6 slagen boven omslagpunt. Laatste helling zou de Berendries zijn maar we waren de afslag voorbij gereden en toen maar besloten om via brakel terug naar Oudenaarde te rijden. Richting Oudenaarde eindelijk de wind weer in het voordeel. Eenmaal terug in Oudenaarde even de bidons bijgevuld bij een tankstation (foto gemaakt maar helaas mislukt) Terugweg zag er niet best uit met de harde Noordoosten wind. 55 kilometer tegenwind dus, Michael zag dit wel zitten en begon gelijk op kop. Het werd een heel erg lang rotstuk waar Michael het meeste kopwerk heeft verricht. Zelf heb ik waarschijnlijk het minste op kop gereden en als ik op kop kwam nam Michael het na nog nog geen kilometer weer al over (ik ging niet hard genoeg denk ik haha) Ik wilde rustig terug rijden op souplesse maar dat was natuurlijk erg lastig met die wind. Martin en Wout hebben ook zeer goed werk geleverd tegen de harde wind. De laatste 10 kilometer was de lol er echt wel af wat mij betreft. Michael heeft hier echt beulswerk verricht "respect daarvoor" voor ons was het treintje rijden in plaats van naast elkaar rijden. Het einde was in zicht en het had wat mij betreft geen kilometer langer moeten duren want zat tegen een hongerklop aan. Wout gaf ook aan dat hij tegen een hongerklop aanzat. Aangekomen in Sas bedankten we elkaar voor de mooie rit. Was een pittig ritje maar wel gezellig zo met zijn vieren en een zeer goede training voor de benen. Klasse gereden mannen !!!!! Na thuiskomst gelijk flink gegeten en daarna een warm bad en aansluitend een douche gepakt. Was echt enorm aangenaam en daarna lekker in de bank geploft met de beentjes omhoog. Motivatiedipje is volledig verdwenen. Hartslagzones 3% herstel, 37% D1, 50% D2, 7% D3, 2% rood. Gemiddelde hartslag 160 bpm (begin D2)

1 opmerking:

Johan zei

Tof verslagje van een zeer goede training!