woensdag 10 november 2010

Looptraining 5.5 km, 24'21

Drie zware werkdagen achter de rug en ik moest er echt even uit om wat frisse lucht te happen en mijn hoofd te ledigen. Blijft heerlijk zo`n rondje hardlopen al ging het vandaag zeker niet vanzelf. Vertrokken in de regen maar al vrij snel werd het droog. Eerste 3 km vrij comfortabel gelopen daarna het tempo wat opgeschroefd en dat voelde niet echt ok. Ik ben altijd bang dat ik zo`n tempoversnelling niet lang kan volhouden en dat ik mezelf onderweg ergens tegen kom al is het maar een rondje van 5.5 km. Laatste 500 meter wel twee versnellingen hoger gelopen en eenmaal op dit tempo is het best goed vol te houden. Gevoelsmatig een stevige tweede helft gelopen maar de cijfertjes laten heel wat anders zien. Toch weer super voldaan thuis gekomen. 5.5 km in 24'21, 13.6 km/u, 4:25 min/km. Wel een flinke stramme linkerkuit na thuiskomst. In totaal heb ik nu 14 keer gelopen en tot nu toe gaat het allemaal naar mijn zin. Blij dat ik tussendoor niet meer moet wandelen want dan voel ik me een echte LOOSERD !! (zoals mijn dochters regelmatig zeggen)

Morgen verwacht ik de Manitou R7 Super Absolute disc. Wanneer ik de vork ga monteren dat weet ik nog niet precies. Moet nog om een starnut en een stuurpen. Monteren lijkt ook vrij simpel. Stuurbuis afzagen op juiste lengte of beter gezegd afsnijden (pijpensnijder) baseplate op vork schuiven en vast zetten (conisch), starnut in stuurbuis (ongeveer 1 cm diep) lagers invetten, vork in frame, stuurpen en eventuele spacers plaatsen. Topcap vast draaien om speling op te heffen en boutjes stuurpen vastdraaien. Morgen een dagje vrij. Vrijdag, zaterdag, zondag en maandag weer werken. Middag - Middag - Nacht - Nacht. Vrijdagmorgen naar de chirurg om de uitslag van de MRI scan te bespreken betreft mijn zitvlak probleem. Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen: