zondag 7 november 2010

Vaste rondje, 41.1 km, 1 uur 20 min, 30.8 km/u

Vandaag weer mijn vertrouwde vaste rondjes in de polder gereden op de Cervélo. Wel verraderlijk glad in sommige bochten door bladeren, takjes, modder en grind dus moet je blijven opletten. Fietsniveau is wel behoorlijk ingekakt op het moment maar dat kan ook niet anders want in de maand oktober zat ik welgeteld vier keer op de fiets. Deels noodgedwongen omdat mijn mtb gestolen was en omdat het door vrij veel regen niet echt uitnodigde om lekker op de racefiets te stappen. Op zich niets mis mee om in oktober bijna niets of eens wat anders te doen betreft sporten (hardlopen) maar ik had het liever nog wat uitgesteld omdat ik straks ook een tijdje uit de roulatie ben ivm mijn zitvlak blessure. De bedoeling was uiteraard om in oktober en november lekker te gaan mountainbiken maar één of andere asshole vond het nodig om dit in een split second om zeep te helpen. Maf hoe zo`n asociaal figuur toch invloed heeft op je doen en laten. Maar goed het zal mijn lot zijn en dat moet je ondergaan. Het zal uiteindelijk wel ergens goed voor zijn. Het levert me straks in ieder geval een geweldig mooie isaac mtb op maar ik had het liever anders gezien. Ondanks dat het allemaal niet meer zo soepel gaat op de fiets toch lekker gereden. Wel een kort rondje maar heerlijk om je gedachten te verzetten dat is toch het mooie aan fietsen het werkt echt bevrijdend.

Sinds kort werk ik weer in een vier-ploegen dienst en dat bevalt me een stuk minder goed dan drie-ploegen. Ik moet nu dus ook weer in het weekend werken. Aankomend weekend zelfs een volledig weekend werken. Ik werk nu gemiddeld 36 uur per week maar het lijken er op de één of andere manier wel 50. Ben nu amper hersteld van de nachtdiensten en morgen weer al in de vroege dienst. Misschien weer even wennen maar ik vrees dat het gevoel er niet beter op wordt. Aankomende dinsdag naar het ziekenhuis voor een MRI scan ivm mijn zitvlak. Vrijdag moet ik dan terug naar de chirurg om de uitslag en het plan van aanpak te bespreken.

Gisterenavond overigens nog een mooie Japanse ontroerende film gezien op filmnet (Departures) Onderwerp was niet echt vrolijk want het ging namelijk over het ritueel opbaren van overleden mensen maar dit was toch een uitzonderlijk goede film die mij flink wist te raken. Ben over het algemeen toch erg gecharmeerd van Japanse films. Vaak prachtige beelden, veel emotie, humor en schitterende muziek. Ik ging wat recensies lezen op internet en zag dat deze film een oscar heeft gekregen in 2009 voor beste buitenlandse film. Meer dan terecht !! Een aanrader dus voor de filmliefhebber die eens wat anders wil dan een standaard Hollywood film.

Geen opmerkingen: