dinsdag 29 maart 2011

Trainingsrondje club (solo) 33.8 km/u

Lekker weertje vandaag dus na het werk op de fiets gestapt en het vaste rondje van de club afgewerkt aan een stevig tempo. Het zal ongetwijfeld al lang geleden zijn maar degene die dit rondje heeft verzonnen heeft absoluut verstand van fietsen. Het heet niet voor niets een trainingsrondje. Je veranderd vrij veel van rijrichting, veel open stukken met wind en grof asfalt, een viaduct en nog wat mini bobbeltjes, stuk super mooi asfalt, 100 meter kasseien, betonbaantjes deels op Nederlands/Belgisch grondgebied en een plaatsnaambordje op de vrijstraat voor de eindsprint Chapeau dus voor de bedenker !! Het duurde even voor de benen warm waren gedraaid maar eenmaal in mijn ritme ging het gewoon lekker. Hartslag nog comfortabel in D2 zone en af en toe wat uitschieters naar de bovengrens . Hartslag tussen de 165 en 170 vind ik het meest prettig om in te vertoeven toch nog altijd 15 tot 20 slagen onder omslagpunt (186) De benen stonden wel steeds flink onder spanning maar hielden goed stand. Ik was verbaasd over het gemiddelde na afloop. Iedere wielertoerist weet waarschijnlijk wel dat je daar vrij hard voor moet rijden in je eentje en dat te bedenken dat het een D2-tje was (maar wel stevig) nog maar iets minder gaan trainen dan ga ik nog harder rijden (haha) Enige minpuntje vandaag was helaas weer mijn zitvlak. Na 20 km weer al miserie aan de bips. miserie, miserie !! Endomondo ritgegevens

Geen opmerkingen: