vrijdag 4 maart 2011

MPS !!

"Meervoudige persoonlijkheids stoornis" tegenwoordig noemen ze het (DIS) Dissociatieve identiteits stoornis. Voor iedere wielertoerist moet dit een beetje herkenbaar zijn toch? of wordt ik nu echt gek :-) Je andere IK die je zegt dat je gewoon moet gaan fietsen door weer en wind zin of geen zin. Je gaat de strijd aan met jezelf en meestal wint in mijn geval mijn andere IK die gelukkig nog geen naam heeft (haha) maar gisteren ging ik er toch echt glorieus met de overwinning vandoor. Een dikke met zeeuwse klei besmeurde middelvinger (was aan het tuinieren) naar mijn irritante andere IK. Een koude stevige oostenwind, een lijf dat wat slapjes aanvoelde en gewoon geen zin om weer door die kou te gaan ploeteren. Ik ga niet fietsen "mietje" schreeuwde mijn andere IK maar de aanhouder wint al snel werd het rustig in mijn hoofd en genoot ik met volle teugen van het ploeteren in mijn achtertuin die al weken schreeuwde om wat onderhoud. Even serieus: ik voel dat mijn weerstand wat aan het afnemen is door de zware ploegendiensten. Overgangen van de nacht naar de vroegediensten hakken er echt enorm in. Daarbij heb ik het thuis ook nog eens ontzettend druk omdat Inge momenteel 12 a 13 uur per dag te vinden is in het feestbeest i.v.m. de carnavalsdrukte. Morgen gelukkig de laatste dag en dan begint de carnaval hier in betekoppenstad

Vandaag geen strijd met mezelf en gewoon vrijwillig op de crosstrainer gestapt. Explosieve krachtblokjes 7x1 minuut aan 390 Watt. ZWAAR !! vooral de laatste 20 seconden van de blokjes was het stoempen geblazen tegen waarschijnlijk maximale hartslag (200 bpm) maar de blokjes allemaal netjes af kunnen werken. 390 watt : 65 kg = 6 watt/kg als ik dat nu eens een paar uurtjes vol kan houden dan wordt ik nog eens een echte coureur :-) Ik wil erg graag aan mijn duurvermogen werken want dat laat echt nog te wensen over maar eerst moet die vervelende kou uit de lucht zijn. Vanaf volgende week lijkt het wat warmer te gaan worden. Laat de lente maar komen !! Verder gaat het fietsen gewoon erg goed ik begrijp er zelf ook niet veel van na zo weinig trainingsarbeid. Geeft ook nog maar eens aan dat al die extra uren uiteraard wel wat verschil maken (vooral in duurvermogen) maar voor de rest is het al die opofferingen en onthoudingen haast niet waard. Werken in ploegendiensten gaat niet echt samen met trainingsweken van 10 tot 15 uur. Blijft een leerzaam proces op trainingsgebied wat dat betreft raak je nooit uitgeleerd.

Geen opmerkingen: