donderdag 16 februari 2012

Duurloop 15 km Kloosterbos

Beetje misselijk opgestaan maar na het ontbijt ging het wel weer iets beter. Niet echt fit vertrokken dus geplande 20 km waarvan 10 km time-trial gewijzigd naar 15 km en 5 km lopen aan een wat hoger tempo. Leuk om weer eens over de trails te rennen in het kloosterbos met al die heuveltjes in het parcours. Wel gestrand op een barricade op het mooiste gedeelte van het parcours. Wellicht gedaan om de mountainbikers te weren die ook veelvuldig gebruik maken van de heuveltjes op dit gedeelte en dat is eigenlijk niet toegestaan (alleen voor voetgangers) Op zich zonde voor de mtb-ers want dit is net zo'n leuk stukje. Al rennend kwam ik via een ommetje over een zandheuvel weer op het parcours terecht. Eerste rondje van 5 km zeer rustig gelopen. Tweede rondje moest aan een hogere pace gelopen worden snelheid tussen de 12 en 14 per uur gehouden maar na amper twee kilometer gestrand op drie wolfachtige honden (Huskies) die me al jankend en blaffend stonden op te wachten bij een boom waar een camper naast stond. Ik stond direct stil en durfde me nog amper te bewegen. Twee honden stonden aangelijnd maar één hond stond niet aangelijnd en was net van plan om op me af te rennen maar hij werd gelukkig net op tijd bij zijn nekvel gepakt door een vrouw die uit de camper kwam gevlogen, pfffff. Mijn weg weer kunnen vervolgen en even later in een bocht weer opgeschrikt door een soort kerstman in een arrenslee met daarvoor jawel weer van die wolven. Hoo, Hoo riep de man !! hé was ik nu aan het hallucineren of zag ik net echt de kerstman aan me voorbij scheuren? blijft een vreemd bos dat kloosterbos :-) Op het gedeelte met de heuveltjes steeg de hartslag wel even richting de 180 en op het laatste gedeelte richting de 17 per uur even tot 189 maar toen zaten deze enerverende 5 kilometers er al weer op. De resterende 5 kilometer rustig uitgelopen en toch weer voldaan in de auto gestapt. Zacht weertype vandaag met 8 graden en zelfs een laagje kleding teveel aan gedaan. Vorige week nog -8 en nu +8 misschien daarom een beetje misselijk en moet het lijf zich nog even aanpassen aan deze aangename temperaturen. 15.01 km, 1:24:22, 10.7 km/u, HF 160. Tweede 5 km 23:48, 12.7 km/u Garmin Details

Geen opmerkingen: