maandag 6 februari 2012

Piramide training 17 km

Gisteren een heerlijk relaxed (zon)dagje met het gezin, rondje gewandeld, lekker gegeten en lekker wat uitgerust. Vanmorgen weer even zitten zeuren over de kou (tegen mezelf) maar uiteindelijk was het gewoon perfect loopweer. Heerlijk zonnetje, weinig wind en zeker niet te koud. De handschoenen verdwenen dan ook vrijwel direct in mijn zakken van mijn loopjack. Op de Nike free's gelopen dus de sneeuwvrije fietspaden opgezocht en een rondje Sluiskil gelopen. Een soort van piramide training afgewerkt vandaag. Elke kilometer wisselen van snelheid 10 - 11 - 12 - 11 - 10 km/u enzovoorts erg leuk om te doen en goed voor mij om eens regelmatig van tempo te wisselen. Lekker relaxed kunnen lopen ook aan 12 per uur dus dat geeft de burger moed en vooral vertrouwen. Gaat echt de goede kant op nu als ik langdurig 13 per uur kan lopen aan een hartslag van max 170 dan gaat het helemaal goed komen in Rotterdam. Een hartslag van 170 is nog lekker relaxed voor mij en nog ruim 20 slagen onder omslagpunt. Op de fiets is dit hartslagzone D2 (158 - 177) intensief wordt het pas in hartslagzone D3. Tijdens het lopen liggen mijn hartslagzones overigens nog net iets hoger als op de fiets. De rechterknie zeurt nog steeds wat tijdens het traplopen maar ook vandaag tijdens het hardlopen geen last van gehad. Vooralsnog niet verontrustend en dat wil ik graag zo houden. 17 km lopen voelt nu aan als een rondje van slechts 5 tot 8 km, goed om te zien dat je in een paar maanden tijd heel veel progressie kunt boeken. 17.02 km, 1:31:25, 11.2 km/u, 5:22 min/km, HF 163 Garmin Details Het fietsen begint nu zachtjes aan toch ook weer behoorlijk te kriebelen. Mede door het strippen van de cervélo voor om te bouwen en het zien van het vakantie filmpje wat ik een tijdje geleden heb gemaakt van de de afgelopen zomervakantie.

Geen opmerkingen: