dinsdag 14 februari 2012

Kort herstelloopje 5.5 km

Het gaat echt super met mijn gestel op het moment. Vooral erg tevreden over de beenspieren die werkelijk niets te lijden hebben gehad na de rustige lange duurloop van afgelopen zondag (27.5 km) Ondanks dat toch gewoon een kort herstelloopje gelopen vandaag. De trainingsarbeid van de afgelopen maanden begint zijn vruchten langzaam af te werpen. Het gaat zoveel soepeler en makkelijker dan enkele maanden terug en het lijkt erop dat de hartslag nu ook consequent begint te zakken en dat was zeker het doel van al die rustige trainingen. Vandaag gemiddeld 143 a 144 bpm (45 slagen onder omslagpunt) en dat is voor mij echt zeer laag te noemen want als ik een sch**t laat schiet mijn hartslag al richting de 120 bpm Garmin Details. Nu nog even volhouden en de stijgende of beter gezegd dalende lijn voortzetten op weg richting mijn eerste marathon. 26 februari aanstaande staat trail by the sea op mijn planning. Super veel zin in en ik heb zeker de intentie om daar van start te gaan. Als ik fit ben en het weer is niet te extreem dan gaan we lekker een beetje door het zand ploeteren. Ik zie het niet als een wedstrijd maar als voorbereiding op Rotterdam. Ben alleen een beetje bang voor blessures en dat ik mezelf niet kan inhouden als ik eenmaal tussen wat medestrijders loop maar laten we er maar van uitgaan dat mijn verstand in ieder geval gaat zegevieren daar aan de overkant.

Ik zag gisteren nog een filmpje van de Iron Man 70.3 in Panama. Lance Armstrong werd daar gewoon tweede tijdens zijn debuut/rentree. Ik had al gelezen dat Lance veel last van blessures heeft gehad tijdens zijn aanloop naar het lopen van marathons (vooral shin splints) en dat hij zich ook heeft verdiept in natuurlijk hardlopen. hij heeft duidelijk wat aan zijn loopstijl veranderd grappig om te zien dat hij nu op de Nike Free's loopt in plaats van op conventionele hardloopschoenen. Filmpje heeft me weer getriggerd om ook eens mee te doen aan een run - bike -run dat lijkt me echt te gek om te doen. Voorlopig ligt de focus nog even op de marathon en ook de marmotte staat nog op het programma al ben ik van plan om deze voor de fun te gaan rijden. Wellicht dat ik hierna nog een run - bike - run kan inplannen als de fut er nog is tenminste. Genoeg om naar uit te kijken in ieder geval :-)  

Geen opmerkingen: