zondag 19 februari 2012

Iets vlottere duurloop 18 km

Geen extreem lange duurloop vandaag maar een duurloop aan een iets hoger tempo. Begonnen met een erg slecht gevoel maar na 5 km liep het weer als een zonnetje. Blijft vreemd die ups en downs tijdens hardlopen maar het hoort er nu eenmaal bij. Kwam onderweg nog wat mannen van de club tegen op de fiets van Tc Sas van Gent. Michael was weer aan de boom aan het schudden zo te zien tegen de wind #stoempen :-) Via Zuiddorpe terug naar Westdorpe gelopen en na zo'n 12 km het tempo verhoogd en de laatste 6 km steeds rond de 13 per uur gelopen. Hartslag rond de 170 bpm dus een gemiddeld tempo voor mij. Tijdens mijn halve marathon debuut in Geldrop liep ik aan dit tempo met een hartslag van 180 bpm dus er is wel degelijk progressie geboekt. Eenmaal terug in Sas doorgetrokken tot 18 km/u en vermoedelijk nog onder omslagpunt gebleven (ligt op zo'n 190 bpm bij het lopen) gevoel dat ik door kon blijven sprinten en dat had ik van te voren niet kunnen bedenken na zo'n stroef begin. Volgende week zondag is het andere koek 33 km #trailbythesea Overleven is het doel en genieten van de omgeving indien mogelijk. 18.01 km, 1:32:34, 11.7 km/u, 5:08 min/km, HF 161 Garmin Details

3 opmerkingen:

van den Abeele zei

Ik zag je lopen vanmorgen (St.Janstraat). Rustig aan deze week hè, en dan vlammen aan d'n overkant!

TG zei

Weet niet hoe je het allemaal gedaan krijgt. Bedankt in elk geval voor de inspiratie. Zal niet snel aan jou niveau geraken, maar de goesting om te sporten is er zeker. Succes verder.
T

Angelo Roelandt zei

@TG Geen dank !! leuk om te horen dat anderen blijkbaar geïnspireerd raken door mijn bezigheden. Succes met sporten.

Groeten,

Angelo.