dinsdag 9 september 2008

Losrijden, 47.8 km, 1 uur en 38 minuten, 29.1 km/u


Toch wat zware benen overgehouden na de training van gisteren. Het was niet echt een zware training maar de vele stukken tegenwind hebben de beentjes toch wat vermoeid. Prachtig weer vandaag en een mooie dag om eens lekker op het gemakje los te rijden. Op weg naar Terneuzen het windje in de rug waardoor ik geen enkele moeite moet doen om toch dik boven de 30 te fietsen. De hartslag hou ik laag in de herstelzone. Via Terneuzen fiets ik naar Hoek gevolgd door Biervliet en zo fiets ik verder naar ijzendijke. Bij ijzendijke ga ik linksaf bij de stoplichten en fiets verder richting Watervliet. De wind is met ZO 3 zeker aanwezig maar duidelijk minder krachtig dan gisteren. Het stuk naar Watervliet heb ik tegenwind dus schakel ik naar het binnenblad om de hartslag laag te houden en de beentjes te kunnen blijven ontspannen. Het gaat met een gangetje van 25 a 26 per uur harder niet. Eenmaal aangekomen in Watervliet voel ik me toch wat slapjes worden dus tijd voor een snelle jelle. Bij herstel of rustige trainingen heb ik wel vaker last van een hongergevoel. Dit is eigenlijk pure vetverbranding en vet heb ik niet echt veel. Of het daar mee te maken heeft weet ik eigenlijk niet maar als ik twee uur volle bak rijdt en dus suikers verbrandt heb ik dit gevoel nooit en dan eet ik ook niets onderweg . Maar goed, na de snelle jelle en een paar slokken water voel ik me na een tijdje toch weer ok. Voor het restaurant "de Parel" is een grote controle gaande. Alle auto`s die passeren worden aangehouden door de Belgische politie die daar met drie busjes en een auto staan. Ik fiets door en kom even later twee politiemannen tegen op de mountainbike die ook richting de controle fietsen. Ik was te laat om mijn gsm uit mijn zak te halen om een foto te maken. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het nog maar half drie is. Ver is het niet meer en de bedoeling van vandaag is om niet te lang te fietsen. Het doel is namelijk de beentjes losrijden en dat heb ik intussen wel bereikt. Ik fiets dus maar richting huis, drink nog wat en ga daarna de kinderen weer ophalen op school. Lekker gefietst en genoten van misschien wel een van de laatste zomerse dagen. Ik hoop dat het komende zondag ook een beetje mooi weer gaat worden tijdens de "Boogie`s Extreme" Verder zal ik van de week niet veel meer fietsen misschien donderdag nog een lichte training. Ik zit van de week weer in de nachtdienst en ga proberen zoveel mogelijk uit te rusten om een fatsoenlijke Boogie te kunnen rijden. Hoe ik hem ga rijden weet ik nog steeds niet. Hangt echt van het gevoel en de situatie af, als het gevoel goed is en ik kan af en toe in een goed groepje rijden dan ga ik flink gas geven. Als het niet gaat dan wacht ik op mijn schoonvader die de Boogie ook gaat fietsen dan kan ik misschien iets meer genieten van de tocht zelf.

2 opmerkingen:

Henk zei

Hoi Angelo,

Jij maakt je kilometertjes ook wel zo, ik hoop dat je zondag het zelfde weer hebt als vandaag veel plezier en succes bij Boogies Extreme!

Grt,
Henk

Ton zei

Met zo'n hersteltraining heb je tijd om aan eten te denken, als je volle bak gaat heb je andere dingen aan je hoofd!
Ik ga doordeweeks altijd gelijk uit het werk, neem standaard een energiereepje en -drankje vooraf en heb dan eigenlijk nooit last van een hongergevoel.
Misschien zie ik je a.s. zondag wel en dan wil ik je best wel even uit de wind zetten! Ik heb startnummer 999 (makkelijk te herkennen).

groeten,
Ton