zondag 28 september 2008

Duurtraining D1, 100.6 km, 3 uur en 24 minuten, 29.6 km/u


Vanavond weer in de nachtdienst dus iets langer geslapen als normaal op de zondag. Ik sms en bel nog even met Fred en rond 11 uur stap ik op de fiets om Fred tegemoet te rijden richting Terneuzen. Voor Sluiskil kom ik hem al tegen, Fred keert om en we vervolgen onze weg. De bedoeling van vandaag is zo`n drie a drie en een half uur rustig te rijden. Voor sluiskil slaan we linksaf en rijden we richting Philippine, eenmaal aangekomen in Philippine slaan we rechtsaf richting de braakman. Het is nog steeds behoorlijk mistig maar koud is het niet. Net als ik een foto heb genomen duikt er vanuit de mist een groep fietsers op. Ik meen een aantal mensen te herkennen van de toerclub van Sas van Gent maar zeker weten doe ik het niet. De hartslag zit laag in D1 en ik voel me erg goed vandaag. Fred heeft gisteren nog een interval training gedaan en geeft aan wat vermoeid te zijn. We fietsen uiteindelijk naar Breskens, de zon is intussen doorgebroken en de mist is verdwenen. Het is echt prachtig fietsweer vandaag, en we komen dan ook er veel fietsers tegen. Bij Breskens stoppen we even voor een korte plas pauze. Ik werp nog een blik op het strand en we stappen daarna weer terug op de fiets. Nu naar Cadzand, de wind die tot nu toe amper aanwezig was zwelt een klein beetje aan maar veel wind is het echt niet. Fred gaat op het stuk naar Cadzand achter me fietsen om zijn hartslag wat onder controle te krijgen. Ik fiets nog steeds laag in D1 en het gaat lekker. Eenmaal aangekomen in Cadzand slaan we linksaf, via Zuidzande en Oostburg fietsen we terug richting ijzendijke. Bij het benzinestation zien we nog een collega van ons die we luidkeels begroeten. Fred geeft nogmaals aan dat hij moe is en misschien beter eens een weekje niets kan doen. Zou inderdaad niet slecht zijn een weekje rusten, naar je lichaam luisteren is gewoon erg belangrijk. We fietsen rustig verder maar Fred blijft toch in D2 fietsen. Bij de brug van Sluiskil fiets Fred rechtdoor richting huis, ik sla af richting Sas van Gent. Tot vanavond roep ik en naar de koers kijken hé vanmiddag. Van sluiskil naar Sas heb ik tegenwind, niet echt veel maar de hartslag stijgt af en toe wel naar de D2 zone. Als ik in Sas aankom staan er net geen 100 kilometer op de teller. Ik fiets voorbij mijn huis en fiets nog een stukje heen en weer om de 100 kilometer vol te maken. Erg lekker gefietst vandaag !!

1 opmerking:

Henk zei

Het was zeker mooi fietsweer vandaag, heb er zelf ook goed van genoten kon wel eens een van de laatste mooie dagen zijn...