woensdag 24 september 2008

Souplesse training D2, 62.9 km, 1 uur en 58 minuten, 32 km/u, 104 rpm

Lance Armstrong keert terug bij Astana, ik vind het prachtig dat hij weer gaat fietsen maar hoe moet dat nu met Contador. Het is goed mogelijk dat Contador het team nu gaat verlaten omdat hij het kopmanschap niet met armstrong wil delen. Armstrong heeft overigens al verschillende medische testen ondergaan bij zijn nieuwe ploeg. Bij die tests leverde hij de beste prestatie van heel de Astana ploeg. Ongeloofelijke sportman die Lance. Ja, ik ben fan dat steek ik niet onder stoelen of banken, al zijn de meningen over zijn rentree flink verdeeld.

Vandaag heb ik een souplesse training afgewerkt, hoge trapferquentie en de hartslag in D2 (157 - 174) Rond half vier vertrek ik langs het kanaal, via de zandstraat en Philippine richting de braakman. De trapfrequentie hou ik tussen de 106 en 110 rpm en ik fiets op mijn binnenblad. Daarna langs de zeedijk richting Breskens. Langs de zeedijk gaat het tempo nog wat omhoog en schakel ik weer buitenblad, de trapfrequentie hou ik nog steeds tussen de 106 en 110 rpm. De planning is om zo`n 60 kilometer te fietsen vandaag. Als ik Hoofdplaat voorbij fiets en op de teller kijk zie ik dat ik beter niet helemaal tot Breskens kan rijden. Na hoofdplaat net voor "nummer een" sla ik linksaf richting schoondijke. Het gaat lekker vandaag, de wind valt op zich wel mee vandaag. Op sommige stukken moet ik wel eens terug schakelen om de trapfrequentie hoog en de hartslag in D2 te houden. Op de rotonde van Schoondijke driekwart rond richting ijzendijke. Weer een lang stuk dus ik kan lekker door blijven trappen. Bij de verkeerslichten in ijzendijke ga ik rechts en direct weer links over het smalle lange fietspad richting Philippine. Daarna dezelfde weg terug, zandstraat en daarna weer langs het kanaal terug naar huis. Langs het kanaal gaat het tempo nog even behoorlijk omhoog, de wind zit hier duidelijk in mijn voordeel. Na net geen 63 kilometer klok ik af, een gemiddelde trapfrequentie van 104 rpm. Thuis weer gelijk aan de recovery drank en daarna een welverdiende douche. Lekker getraind !!

1 opmerking:

Marieke zei

Doe mij ook maar een Tour met Lance, hoor!