zondag 20 september 2009

Sterrit Westdorpe, 52.6 km, 1 uur 40 min, 31.5 km/u

Westdorpe ligt op nog geen kilometer van Sas van Gent, de brug over en je bent in Westdorpe. Toch ging de sterrit vandaag naar Westdorpe. Voor degene die niet weten wat een sterrit is. Sterritten zijn fietstochten waarbij op een vastgestelde datum naar een vaste afmeldplaats wordt gereden. Je bepaalt zelf de vertrekplaats en de route naar de afmeldplaats. Vandaag dus richting Terneuzen gereden en een mooi rondje gereden met een mooi groepje. Ik ben aan het afbouwen maar de conditie is echt nog uitstekend op het moment. Gisteren 60% en vandaag 70% in herstelzone gereden wat de hartslag betreft. Gemiddelde hartslag van 136 bpm is voor mijn doen erg laag. Kortom ik voel me topfit en vind het heerlijk om dergelijke ritjes met de club te rijden. Ik heb van het jaar genoeg afgezien in diverse tochten dus deze ritjes zie ik als een mooie afsluiter van het wegseizoen.

Ik heb nog geen definitieve agenda voor volgend jaar dus ik heb nog even de tijd om nieuwe doelen te stellen. Ik ga deze winter in ieder geval heel anders doorbrengen dan de vorige winter. Ik heb toen erg veel uren in de sportschool getraind en dat is me in het voorjaar fataal geworden zoals de meeste wel zullen weten. Vanaf november ga ik 1x in de week naar de sportschool voor wat krachttraining voor de benen, meer niet. Binnenkort hoop ik te kunnen beginnen met mountainbiken. De club heeft ook een mooi winterprogramma wat de mountainbike betreft dus dat is een mooi iets om de conditie en de kracht wat op peil te houden. Volgende week dus de laatste ritjes op de weg met de club.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Angelo, echt geweldig hoe jij in vorm zit.Ik hoop voor je dat je die zeker volgend seizoen weer terug vindt of zelfs nog beter.
Ik ben heel benieuwd naar de uitslagen die je gaar rijden bij bv de Fiets Challenge en De Criquielion.Heb je al een MTB op het oog en waar?Heb je al een opbouw van een schema in je hoofd en wat zou je veranderen tov dit jaar behalve de krachttrainingen?
Nog bedankt voor je leuke reacties op mijn weblog, groetjes Angelo

Angelo Roelandt zei

Hoi Angelo,

Bedankt voor je berichtje.
Ik ga inderdaad anders opbouwen dan vorig jaar. Zoals ik al aangaf max 1x krachttraining in de sportschool. Daarnaast later beginnen met echt opbouwen. Dit jaar zat ik het best in vorm in Mei dus dat is veel te vroeg. Ik heb gemerkt dat je in 8 tot 12 weken erg veel kan doen om in topvorm te geraken zolang de basis goed is. Om die basis en wat kracht te behouden heb ik gekozen om te gaan mountainbiken. Mountainbiken is vrij intensief en wordt om die reden in sommige trainingsboeken afgeraden om de winter door te komen maar 1 a twee keer per week zal mij zeker goed doen. Die boeken leg ik naast me neer ik voel zelf wat het beste voor me is wat trainen betreft. Hoe het uitpakt dat zien we volgend seizoen dan wel. Ook zal ik gelijk in het voorjaar starten met de clubritjes dat doet me echt goed en daardoor train ik met veel meer plezier. Zal af en toe ook wel op de tacx trainen binnen maar zeker geen uren achter elkaar.

Heb naar veel merken gekeken wat het MTB-en betreft. Trek, Cube, Bulls, Gary Fisher en Scott. Ik denk dat het een Trek of een Scott gaat worden. Trek 6300 of 6500,Scott scale 50 of 60. Waar? ligt eraan of ik een goede deal kan maken bij Serpenti (Trek) anders wordt het naar Salden daar staat enorm veel in de aanbieding op het moment. Je eigen fm is wel handiger voor onderhoud natuurlijk. Budget is niet erg hoog maar dat is niet nodig om wat door te modder te ploeteren. Slijten doet het toch wel !! Ik wil lekker kunnen gooien en smijten met een MTB (door de bochten dan hé)zonder te moeten denken (zonde van dat mooie materiaal) en oppassen dat ik niet val. Je hoort er nog wel van. Heb je zelf al een idee wat je gaat doen wat het trainen betreft?

Groeten,

Angelo.

Anoniem zei

Hoi Angelo,

Het is inderdaad gewelding hoe jij in vorm zit, zoals Angelo al zei.
Bedankt voor je reactie op mijn weblog. Nou, als ik die nieuwe fiets heb, ligt hij wel op m'n kamer, maar het probleem is dat ik geen tweepersoonsbed heb! (haha)
Volgend jaar wil in inderdaad ook meer Cyclo's en Tochten rijden, zoals de Ronde van Vlaanderen.
Nog veel succes met fietsen!

Groetjes Axel