zondag 24 januari 2010

Duurtraining D1, 103.7 km, 3u56 min, 26.3 km/u

Op tijd opgestaan en eerst de buienradar bekeken. Oudenaarde 95% kans op regen hier ter plaatse 60 %. Keuze was dus snel gemaakt hoe jammer ik het ook vond. Om kwart voor elf vertrokken en voor de eerste keer terug op de racefiets. WAUW !!!! wat een super fiets is die Cervélo toch echt een genot om op te rijden. In het begin even een paar minuten onwennig na een periode mountainbiken maar al snel voelde alles weer vertrouwd. Een racefiets is echt enorm direct dat is een enorm verschil tov een mountainbike. Nagenoeg zelfde rondje (kust) als vorige week gereden. In het begin zeer lichte regen en in Watervliet begon het toch iets harder te regenen dus daar even gestopt om een regenjack aan te trekken. Na anderhalf uur fietsen was het weer droog. Erg rustig gereden en hartslag nagenoeg overal in D1 gehouden en af en toe de bovengrens van D1 net wat overschreden. Erg weinig wind vandaag dat komt hier niet al te veel voor dus dat was mooi meegenomen. Waterkoud was het vandaag met zo`n 3 a 4 graden maar totaal geen last van kou gehad. Ik fiets nu met wollen sokken over mijn raceschoenen en daarover mijn waterdichte overschoenen en totaal geen last meer van koude voeten. Uiteindelijk via Breskens en Terneuzen terug naar Sas van Gent gereden. Vorig weekend de benen flink leeggereden op de MTB tijdens de rustige duurtraining samen met Wout nu met frisse beentjes thuis gekomen. Echt een wereld van verschil dus zo`n ritje op de racefiets. Nog wel een lange weg te gaan maar ik sta ook nog maar aan het begin van de langere duurtrainingen. Erg lekker gefietst vandaag. Na thuiskomst gelijk de fiets schoongemaakt en daarna voldaan een douche gepakt. Was mijn laatste ritje met 53/39 crankstel volgende week woensdag gaat mijn fiets naar Serpenti. Komt nu een Record compact crankstel op 50/34, alle kabels worden ook vervangen door Alligator i links en nog wat ander onderhoud.

Geen opmerkingen: