dinsdag 5 januari 2010

Tacx klimtraining 5x3x2, 58 min

Gaat gelukkig weer al wat beter met mijn been ik kan in ieder geval weer normaal lopen ipv strompelen al doet elke stap nog flink pijn. Mijn spieren hebben een flinke opdonder gehad. Knap dat de profrenners er de volgende dag gewoon weer staan na een zware valpartij zeker als ze dan ook nog eens een zware bergrit rijden.

Fietsen gaat me beter af dan lopen dat is vandaag wel gebleken, op de fiets veel minder last gehad dan ik had gedacht. Klimtraining afgewerkt en begonnen met 15 minuten op souplesse. Daarna 5 blokken van 3 minuten aan 300 watt en tussen de blokken 2 minuten herstel. Trapfrequentie rond de 85 gehouden vandaar dus een klimtraining ipv specifieke kracht aan 60 rpm. Eerste drie blokken prima zeker wat de hartslag betreft, vierde blok al iets dichter tegen omslagpunt en de laatste minuut van het vijfde blok lag precies op omslagpunt. Laatste blok voelde daardoor flink zwaar aan dus ook een mentale training (nie plooien) zeggen we hier in zeeuws-vlaanderen. Zeer tevreden over het resultaat en alleen tijdens de laatste 20 minuten uitfietsen op souplesse mijn been/heup wat gevoeld. Volgende week gaat er weer een schepje bovenop namelijk 6 blokken van 3 minuten. De rest van de week staat voornamelijk in het teken van rustige duurtrainingen. Morgen 2 uur op de tacx zaterdag en/of zondag hoop ik buiten te kunnen rijden. Zondag staat er in ieder geval een rit van 4 uur op de planning als het weer het toelaat.

1 opmerking:

Gert zei

Mooi die foto! Toch een kijkje in een heiligdom zo te zien... :-)