maandag 11 oktober 2010

Looptraining 5 km

Vanmorgen met de fiets naar het werk gereden en terug naar huis in volle vaart op de stadfiets met de verzuring in de benen. Stond ook maar weer eens voor de brug dus het korte steile kantje nog een paar keer opgereden op mijn zwaarste verzet. Toch weer mooi meegenomen als stukje krachttraining.

Gelukkig geen last meer gekregen van mijn heup na de laatste loop/wandel training. Vandaag 2 minuten hardlopen gevolgd door 1 minuut wandelen en zo verder. Hardlopen ging deze keer vrij moeizaam maar toch met een lekker gevoel thuis gekomen. Nu weer minimaal 2 dagen rust wat het lopen betreft om blessures te voorkomen. Mocht ik ergens last van krijgen de komende dagen dan kan ik de volgende loop training misschien beter 2 minuten hardlopen gevolgd door twee minuten wandelen in plaats van 1 minuut. Morgen of woensdag een krachttraining met korte blokjes op de tacx.

3 opmerkingen:

marieke zei

Mooi dat het goed gaat en knap dat je zo'n schema aanhoudt. Heb je nog een hardloop doel, of gewoon voor in de winter?

Angelo Roelandt zei

Hoi Marieke,

Op zich wel een doel natuurlijk maar voorlopig zeker geen sportief doel in de vorm van een wedstrijd of iets dergelijks. Doel is uiteindelijk een fatsoenlijk duurloopje van 10 km zonder vervelende blessures. Dat zou te gek zijn !! Maar goed we zijn helemaal terug opnieuw begonnen dus eerst maar eens 5 kilometer proberen hardlopen. Qua conditie overigens totaal geen probleem hoor het heeft puur met blessures te maken.

Groeten,

Angelo.

Matti zei

Hey Angelo,

Waarom zou je als doel eens geen Duatlon uitpikken of een Triathlon als je beide sporten(Hardlopen/fietsen) uitoefent.
Tijdens de winterperiode zijn er veel Off-Road Duatlons(MTB) en tijdens de zomerperiode op de weg(Racefiets).
Die Off-Road Duatlons zijn max. 7 a 8 km lopen en als je tijdens de zomer voor de sprintafstand kiest moet je ook maar een goede 7 a 8 km lopen.
Doordat de loopafstanden zo kort zijn zijn de betere fietsers in het voordeel ;). Grtz Matti