zondag 17 oktober 2010

Looptraining 5.38 km

Slecht geslapen afgelopen nacht dus ruim de tijd genomen om wakker te worden en te ontbijten. Rond kwart voor één vertrokken voor een rondje hardlopen/wandelen. Deze keer blokjes van 2-3-4/4-3-2-1 minuten hardlopen tussendoor steeds 1 minuut wandelen. Fris windje en ook tijdens het lopen merkte ik toch dat er een stevig briesje stond vandaag. Voordeel van lopen is dat je erg snel op temperatuur bent. Na net geen 3 km lopen ging de pace kortstondig omhoog naar 3:18 min/km omdat ik achterna werd gezeten door een klein gemeen en bijtgraag k*thondje. Heb me al vaker moeten verontschuldigen tov honden liefhebbers maar ik en honden gaan echt niet samen. Ben echt doodsbang voor die beesten wat voor een formaat dan ook. Na zo`n 150 meter rennen aan 18 per uur gaf die hotdog het gelukkig op. Jeetje zeg ongelooflijk dat ze gewoon los lopen (bij een paardenmanege) en achter iedereen aanvliegen die voorbij komt lopen. Goed dat ik geen hartslagmeter om had vandaag want dat was absoluut een record max hartslag geworden van angst. Ik ben vroeger is erg gemeen gebeten in mijn elleboog vandaar dit trauma vrees ik.

Ik heb me onderweg overigens flink moeten inhouden om er niet nog een lusje aan vast te plakken. Geweldig zo'n rondje lopen rond de 5 km maar voor je het weet ben je weer al thuis. Gelukkig heb ik me ook deze keer kunnen inhouden. Het is eerst zaak om op te bouwen om 5 km te lopen zonder tussendoor te wandelen. Dat wandelen doe ik nog steeds om blessures te voorkomen. Tot nu toe gaat het nog steeds super. Voorlopig geen pijntjes te bekennen ook de heup houdt zich erg goed. Ik heb deze week drie keer kunnen lopen dat is al heel wat meer dan ik had verwacht. Rustig blijven opbouwen dus. Totaal 5.38 km gelopen/gewandeld in 28 min en 41 sec aan 11.3 km/u gemiddeld.

Geen opmerkingen: