vrijdag 29 oktober 2010

Looptraining 5.5 km, 24'50

Mijn jongste dochter wilde graag weer meefietsen vandaag dus samen vertrokken voor een rondje Valcke of tegenwoordig beter gezegd een rondje manege. Deze keer een volledig rondje hard gelopen dus tussendoor niet meer gewandeld. Tempo weer net als altijd met de rem erop alleen de laatste 500 meter het tempo behoorlijk opgeschroefd. Het ging echt verrassend goed en de Nike air zoom structure schoenen lopen echt fantastisch. Deze run ook gebruikt voor een laatste calibratie. De exacte afstand van het rondje is 5.5 km en volgend de nikeplus 5.59 km. Basissnelheid (zo`n 13 per uur) is net als vroeger behoorlijk hoog. Veel zachter kan ik gevoelsmatig niet lopen maar ik moet dit mezelf toch gaan aanleren vooral voor de wat langere duurlopen. Vandaag dus 5.5 km gelopen in 24'50 aan een gemiddelde snelheid van 13.3 km/u, pace dus 4:30 min/km. Erg prettig om te voelen dat er nog heel wat meer in het vat zit. Te enthousiast mag ik niet worden anders is de kans op blessures groot in mijn geval.


Tijdens de cooling down met mijn dochter naar de molenberg gelopen en daar wat kastanjes en helikoptertjes verzameld. Vroeger was ik vaak te vinden op de molenberg vooral voor de wittebessen struiken die daar staan. Was echt gaaf toen die witte bessen schieten met PVC buisjes. Vanaf de molenberg beschoten we vaak auto`s die voorbij reden want die bessen pletten zo lekker op de ramen. Dat werd uiteraard niet echt gewaardeerd maar een beetje kattenkwaad moet kunnen toch. Je kunt de molenberg ook op fietsen, vrij kort en een procent of 6 schat ik. Via de andere kant kun je via een brede trap terug naar beneden. Zag er natuurlijk gelijk een mooie mogelijkheid in om te trainen met de mtb. Als je hier geregeld een half uurtje tot een uurtje kan spelen dan heb je een mooie krachttraining achter de rug en beheers je het trappen rijden als de beste. Morgen naar Leiden voor een bezoekje aan het rijksmuseum en uiteraard daarna het Isaac mtb frame afhalen. Crankstel wordt waarschijnlijk een Truvativ Stylo 3.3 SL GXP (van Sram) nu in de aanbieding en maar liefst 53% korting.

2 opmerkingen:

Michael zei

Angelo,

Prachtig om te zien hoe je bezig bent met je nieuwe mountainbike. Mooi frame die Isaac, die kunnen we volgens mij plaatsen onder de categorie "oude liefde roest niet".
Ikzelf ga morgen om mijn nieuwe bike(trek 9.8 2011). Ook ik heb net als jou en Angelo O een behoorlijke after-Marmotte-dip gehad, maar ben nu klaar voor een nieuwe start.
Veel succes met je nieuwe uitdaging, maar laten we nu alvast de afspraak maken dat we in 2012 gaan knallen in de Marmotte. Ik zou graag met jou de uitdaging aangaan om nu onze doelstelling dan wel te halen.

Angelo Roelandt zei

Hoi Michael,

Bedankt voor je berichtje. Succes morgen met het afhalen van je mooie nieuwe Trek. Kom hem maar eens laten zien als je wilt of anders kom ik zelf wel eens af. Ok !! in 2012 rijden we de marmotte weer dat gaat zeker goed komen.

Groeten,

Angelo.