maandag 25 oktober 2010

Looptraining 5.5 km / MTB frame

Weer super lekker gelopen vandaag in rustig en mooi loopweer. De blokjes worden langzaam aan steeds langer. Deze keer 3 blokjes van 6 minuten en 1 blokje van 5 minuten gelopen. Tussendoor uiteraard weer 1 minuut gewandeld (3x) Ik loop nog steeds aan hetzelfde tempo het gaat me alleen steeds makkelijker af. Super tevreden dus hoe het tot nu toe gaat. 5.5 km gelopen in 26`11 aan 12.6 km/u. Gisteren naar bikemotion geweest met gezin en schoonouders. Uiteraard mooie dingen gezien ook op mtb gebied maar die vielen vrijwel allemaal in de categorie onbetaalbaar. Nieuwe trend mat zwart en mat witte frames vond ik persoonlijk vreselijk om te zien. Wat mij betreft moet een fiets gewoon een beetje blinken (ben nogal een poetsertje hé) In de categorie betaalbaar viel het aanbod me behoorlijk tegen. Er stond vrijwel niets naar mijn zin zeker niet qua kleurstelling. Thuis de boekjes er nog eens op nageslagen en een beetje gaan puzzelen. Boekjes maar weer snel weg gelegd. Toen ik nog op de Trek reed stond er op het forum een Isaac Impact mtb frame te koop (daar ging mijn hart echt sneller van kloppen) Ik was zeker niet van plan om een andere mtb aan te schaffen maar had wel laten weten aan de verkoper dat ik dit een geweldig mooi frame vond maar dat ik helaas al was voorzien. Maar goed de Trek is gestolen en na wat heen en weer mailen heb ik gisteren alsnog een deal kunnen sluiten betreft dit schitterende carbon frame. Aankomende zaterdag ga ik het frame afhalen in Leiden. We combineren dit met een dagje Leiden met het gezin. Mijn oudste dochter wil graag naar het rijksmuseum van oudheden in Leiden en dat vonden wij een geweldig goed idee.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Angelo, wat een prachtig frame, waar ga je het geheel mee opbouwen? J ebent lekker aan het lopen. Ik heb een enorme sportdip achter de rug, die is denk ik nu voorbij, want mijn energiepeil is gelukkig weer aan het stijgen. Vandaag les 10 gedaan van start-to-run om zo 4 december met een ploeg van mijn werk mee te doen aan de aflossingsmarathon. Vanavond ga ik naar een sportmasseur die heel ervaren is en mischien me wijzer kan maken tav mijn rugproblemen. Gaaf om je historie te lezen, met name die van je commando tijd. Het was iets wat ik ook altijd gewild heb, maar mijn slechte ogen gooieden roet in het eten.Heb je al een kalender gemaakt voor volgend jaar, ga je je meer toeleggen op de mtb? Mijn broer is er ook helemaal gek van geworden.
Ik zou het ook wel willen, maar weet niet goed waneer ik het allemaal moet doen en er zit toch ook weer een prijskaartje aan vast.
Ik ben nog steeds van plan om volgend jaar wedstrijdjes te gaan rijden en als het lopen goed blijft gaan, daarmee verder. De combi lijkt me ideaal om re doen.
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat van je mtb.

Groetjes Angelo

van den Abeele zei

Mooi frame heb je daar! Hoe ga je m verder opbouwen?
en op welk forum zag je dit frame staan? Ik ben toch ook nog steeds een beetje aan het rondkijken naar een veldritfietsje.
Nog tips?

Angelo Roelandt zei

@Angelo Obrie Erg vervelend dat je een sportdip hebt gehad. Vond het al verdacht stil rond jouw persoontje op je blog. Heeft het te maken met wederom terugkerende rugproblemen of gewoon een mega motivatiedip? combi fietsen/lopen is inderdaad erg goed te doen al fiets ik zelf ook bar weining op het moment.

Heb zelf nog geen kalender voor volgend jaar maar ik ga me zeker meer toeleggen op mtb-en volgend seizoen met name het rijden van marathons dat is echt een geweldig avontuur en een supergave uitdaging voor mij persoonlijk. MTB frame is inderdaad ongekend mooi echt iets voor mij en een waardig broertje naast de Cervélo racer. Welke groep er precies op komt weet ik nog niet Sram of Shimano? In februari/maart moet hij pas gereed zijn wat mij betreft. Ook bij mij hangt er een prijskaartje aan hé en Sinterklaas daar geloof ik al lang niet meer in. Wielen zeer waarschijnlijk weer Shimano XT die ik een paar weken geleden ook al gekocht had bij Hopmans (snik) maar gejat zijn. Stuur, stem en zadelpen zeker FSA met een vleugje rood dat matched geweldig bij dit frame. Voorvork daar ben ik nog niet helemaal uit. Kortom nog even wachten op het eindresultaat.

Natuurlijk ga ik ook gewoon weer tochten op de racefiets rijden maar probeer wel wat andere uit te zoeken dan al die standaard tochtjes die ik elk seizoen al heb gereden. Lopen blijf ik zeker doen ook echt heel gaaf en heerlijk om te doen. Kortom plannen zat !! Hoe ik dit alles in het vat ga gieten dat valt nog te bezien. Voel me op het moment ontzettend relaxed en dat wil ik graag nog een tijdje zo houden. Morgen naar het ziekenhuis voor mijn zitvlak dus maar hopen dat het een beetje mee gaat vallen.
Heb je nog een mail gestuurd ook Angelo. Kop op hé en lekker weer gaan sporten als het mogelijk is.

@van den Abeele
Frame via fiets.nl Op mountainbike.nl en mountainbike.be staan ook zeer veel fietsen, frames en onderdelen te koop. Veldrit fietsje in de vorm van cyclo crosser of een MTB?

Groeten,

Angelo.

van den Abeele zei

Veldritfietsje, daar bedoel ik inderdaad een cyclocrosser mee.
Ik ben nu eenmaal beter gewend aan de 'wielrenzit'. Tevens vind ik zo'n fietsje lichter fietsen dan een mtb. Vooral als je niet echt de 'mountains' ingaat...