woensdag 28 maart 2012

Kick Ass !!

Schitterend loopweer vanmorgen en een korte maar lekkere intervaltraining gelopen. Ik verbaas mezelf op het moment intervalletjes van 400 meter gingen me zeer goed af de laatste 400 meter aan 17 per uur (max 18 km/u) zelfs nog onder omslagpunt kunnen blijven. Nog even en ik zit weer op mijn oude loopniveau wat snelheid betreft. 10 km liep ik vroeger (overigens niet officieel geen wedstrijd) in 34:56 snelste 5 km in 17:02 (gem 17.6 km/u) zonder gekheid hoge snelheid is nu niet belangrijk maar het geeft wel aan dat ik na de marathon en wat extra trainen op snelheid mijn niveau nog wat aan kan scherpen om eens wat wedstrijdjes te gaan lopen zonder een modderfiguur te slaan :-)

De marathon is uiteraard een heel ander verhaal dat is echt voor de lange adem en dat wordt bikkelen en afzien tot op het bot vrees ik. De laatste 3 km tijdens trail by the sea verliepen ook erg moeizaam de lol was er even af zullen we maar zeggen maar goed zulke dingen doe je voor de enorme kick achteraf toch? :-) intervalletjes van vandaag (6x400 meter) gelopen aan gemiddeld 16.2-16.8-16.7-16.4-16.9-17 km/u herstel steeds 200 meter. Grappige is dat ik al gewone fietsers begin in te halen op de fietspaden en sommige kunnen dat blijkbaar niet waarderen en gaan dan demonstratief weer wat harder fietsen (en steeds achterom kijken pffff :-) Totaal 5 km, 22:20, 13.4 km/u, HF 165 Garmin Details  Ik klaag niet graag maar mijn rug is nog steeds niet top voor de rest gaat het overigens allemaal super. Ik ga niet deelnemen aan de 25 km van Hulst aanstaande zaterdag maar zondag loop ik een laatste lange duurloop van 35 km. Temperatuur kakt wel flink in zie ik tegen het weekend maar goed 10 graden is in principe ideaal om te lopen het blijft in ieder geval droog.

Geen opmerkingen: