zondag 22 maart 2009

Clubrit toerclub sas, 69 km

Vanmorgen voor de eerste keer mee gegaan met de toerclub voor een ritje naar Breskens. Om 9:30 vertrokken op het verzamelpunt voor de rabobank. De opkomst was behoorlijk dus het was een mooie groep. Weer vrij veel wind en de heenweg heel de weg tegenwind gehad. Afspraak is om beurt met twee man 5 kilometer op kop rijden. Na drie aflosbeurten zijn ik en Wout aan de beurt en is het even flink doorrijden tegen de wind in. Na 5 kilometer worden we netjes afgelost. In Breskens drinken we een bakje koffie en daarna weer terug naar Sas met op de meeste stukken de wind in het voordeel. Het laatste stuk loopt de snelheid flink op maar het gaat lekker vandaag. Nog één keer op kop met Danny en met Sas in zicht worden we weer afgelost. Heerlijk fietsen in zo`n groep en lekker licht gereden om de beentjes wat los te rijden. Hartslaggegevens heb ik niet van deze rit ook niet de tijd en de afstand. Was vergeten om mijn magneetje over te zetten van de Eurus wielen die ik er gisteren in had en de hartslagmeter had ik thuis gelaten omdat deze gisteren niet goed werkte. Gemiddelde zal zeker dik boven de 30 gelegen hebben want op de terug weg zat de snelheid toch altijd rond de 40 en op sommige stukken makkelijk 45 per uur volgens Danny. Eerste clubritje is me dus erg goed bevallen en smaakt zeker naar meer.

2 opmerkingen:

Henk zei

En hoe beviel het om met een club te fietsen, ben je al lid of kijk je eerst even of het je goed bevalt??

Angelo Roelandt zei

Hoi Henk,

Beviel erg goed. Ik ben al een tijdje lid maar dit was de eerste keer dat ik mee heb gereden. Stond veel wind vandaag dus dan is het ideaal om in zo`n groep te rijden.
Een beetje babbelen onderweg maakt het ook erg aangenaam.

Groeten,

Angelo