zondag 29 maart 2009

Training Oudenaarde, 75.8 km, 2 uur en 56 min, 25.8 km/u


Gisteren niet getraind maar naar Hopmans geweest om fietskleding voor mijn vrouw. Na de revalidatie van haar schouder gaat ze ook beginnen met fietsen. Vanmorgen regende het maar ik was vastbesloten om te gaan trainen in Oudenaarde regen of geen regen. Onderweg naar Oudenaarde regende het nog steeds maar toen ik aankwam op de parking was het eindelijk gestopt. Goed aangekleed en om iets over half twaalf (klok vergeten te verzetten op de polar) vertrokken en de groene route gevolgd http://www.rvv.be/nl/toerisme/routes/rvv-fietsroutes/rvv-fietsroute-groen Ongeloofelijk maar waar vanaf de eerste meter weer geen hartslag terwijl hij het thuis gewoon prima deed, dan maar verder zonder hartslag. De eerste klim (achterberg) kondigt zich wel heel snel aan, ik zit nog maar net op de fiets. Gaat net als de vorige keer niet echt lekker maar dat is een bekend fenomeen. De klimmetjes liggen vrij kort op elkaar in het begin en ik kom ook nog even in de toeristenversie van de E3 prijs terecht omdat ik 10 meter te vroeg een afslag naar rechts pak. Lange gevaarlijke afdaling die flink nat lag met modder en dergelijke. Toen ik beneden kwam zag ik dat ik mis was dus dat hele stuk terug naar boven moeten klimmen met alle tegemoet komende fietsers van de E3 prijs. Daarna gelukkig wel de goede afslag gepakt. Het klimmen gaat nog steeds voor geen meter, ik fiets echt rond als een natte krant vandaag. Gek genoeg haal ik overal nog mensen in naar boven maar het gevoel is gewoon heel erg slecht. Ik merk pas na het steile stuk van een klim dat het de berendries was, daarna loopt hij nog even door en draai je rechts de weg op voor een afdaling. Vanaf Top Tenbosse is er een wegomlegging waar ik al over had gelezen. Ik volg de bordjes van de omlegging maar raak al snel mijn orientatie kwijt. Na twee keer op hetzelfde punt terug te komen besluit ik maar op mijn gevoel af te gaan (en dat is nooit goed bij mij) De volgende klim zou de kapelmuur zijn maar die kom ik niet meer tegen. Ik kom wel in Lierde terecht volgens mij en fiets daar nog maar wat rond op het gevoel. De wind is echt stevig en ik heb lange stukken tegenwind. Ik ben al een tijdje van de groene route af en zie plots weer een bordje staan. Vanaf daar de route dus weer opgepakt maar achteraf heb ik dus een heel groot stuk afgesneden. Op de kasseistrook kerkgate fiets ik twee jongens voorbij en voor de zekerheid vraag ik nog even hoe ver het nog is naar Oudenaarde. Niet ver meer nog een kilometer of vijf antwoorden ze. Ik bedank ze en vervolg mijn weg. Al snel zie ik weer waar ik ben, het laatste stuk is recht richting Oudenaarde. Op zich ben ik wel blij dat ik een groot gedeelte gemist heb het ging toch voor geen meter vandaag. Veel klimmetjes heb ik echter niet gemist hoogstens een stuk of twee a drie. Ik heb vandaag overigens met mijn Bontragers gereden en dat was werkelijk een genot. Wat een comfort en wat bollen die wielen toch goed in de afdalingen. Remmen is inderdaad wel iets minder in natte omstandigheden met carbonvelgen maar de remkracht is nog wel voldoende. Mijn fiets en ik zelf zaten compleet onder de modder. Na een bad en een douche is mijn fiets toe aan een wasbeurt.


Het gaat al een paar weken zeer slecht en ik zit gewoon erg belabberd op de fiets de laatste tijd. De benen geven nergens een krimp maar de conditie is nu wel heel erg slecht. Als het zo blijft dan moet ik mijn bloed nog eens laten checken denk ik want ik ben gewoon dood en doodop de laatste tijd. Waarschijnlijk toch overmoeid geraakt na de griep en al dat trainen. Zo kan het echt niet verder in ieder geval en de lol is er dan ook snel vanaf. Ik ga nu nogmaals een week zeer rustig aan doen, misschien doe ik wel helemaal niets wat fietsen betreft. Normaal gesproken rij ik volgende week zaterdag de ronde van vlaanderen maar dan moet ik me wel stukken beter voelen als nu. Ik rij hem met mijn schoonvader en de bedoeling is zeker om de ronde rustig te rijden maar met dit gevoel zie ik dat niet eens zitten. Wil nog wel zeggen dat je fantastisch mooi kunt trainen in Oudenaarde. Het ligt hier maar zo`n 50 kilometer vandaan dus ik sta er zo met de auto.

4 opmerkingen:

Gert zei

De E3 tegengesteld rijden is ook een prestatie! Zeker met al die tegenliggers! ;-)

Rust goed uit Angelo, het klinkt allemaal als overtraining namelijk.

Sterkte!

Erik Cardon zei

Hi Angelo,

Denk dat je een slechte dag had, vergeet niet dat het slechte weer ook altijd een vervelende partner is, “dus laat vallen en herpakt U”.
Soms als ik alleen rij dan heb ik ook het gevoel dat het niet gaat.
Het is vaak een mentale kwestie, wat ik dan doe? Ik concentreer me niet meer op mijn lichaam maar op de omgeving.
Het fixeren op vooruitgang kan frustrerend zijn, het is een curve die , zoals je weet op het einde afvlakt de progressie wordt steeds kleiner en voor het kleine beetje meer moet je extreme dingen gaan doen.
A.s. donderdag train ik de Nieuwelingen en Junioren in Axel als je zin hebt ga dan mee we gaan gericht trainen.

Ik hoor van je.

Erik

Angelo Roelandt zei

Hoi Erik,

Bedankt voor je opbeurende berichtje maar ik vrees dat er meer aan de hand is dan gewoon een slechte dag. Het gaat al weken voor geen meter en ik ben de laatste tijd gewoon enorm moe. Vanmorgen toen ik wakker werd na meer dan twaalf uur slaap was ik nog doodmoe. Ik moet vanmiddag naar de dokter en daar gaan ze direct een ECG maken. Bloeddruk is tijdens hoge inspanning ook extreem hoog dat had de arts tijdens de fietstest ook al opgemerkt. Omdat ik niet zo lang geleden griep heb gehad dacht de arts dat het daar nog iets mee te maken zou kunnen hebben. Ik laat me nog eens helemaal nakijken door een arts eerder stap ik niet meer op de fiets, zeker niet voor hoge inspanningen. Laten we hopen op overtraining of iets dergelijks dan zit ik na een goede rustperiode weer snel op de fiets. Toen ik net ziek was geweest heb ik zo`n 140 kilometer met Wout gereden en voelde me toen echt zwaar beroerd na thuiskomst. Ik durfde die nacht amper te gaan slapen zo ging mijn hart tekeer. Erg domme actie van mij toen om niet aan te geven dat het genoeg was geweest. Ik hoop dat ik vanmiddag al iets wijzer ben geworden over de oorzaak van de vermoeidheid.

Groeten,

Angelo.

Angelo Roelandt zei

Net een serieus gesprek gehad met de huisarts en wat onderzoekjes ondergaan. Bloeddruk is ook nu nog veel te hoog dus er is wel degelijk iets aan de hand. De afwijking op de ECG daar schrik ik en intussen de huisarts ook niet meer van want dat is normaal bij mij. Ook gelijk bloed moeten laten prikken in het ziekenhuis om uit te zoeken wat er nu exact aan de hand is. Donderdag heb ik weer een afspraak met de huisarts. Sporten mag ik voorlopig niet meer. Had ook de test resultaten van de fietstest meegenomen. Bloeddruk bij maximale inspanning was volgens de huisarts echt veel te hoog 285/91. De sportarts had me direct door moeten verwijzen naar de huisarts na deze constatering. Vorig jaar was mijn bloeddruk bij max inspanning 185/68. Na 3 min was de bloeddruk nog steeds 178/66, vorig jaar 136/69. Kortom er speelt dus wel degelijk iets nu maar hopen dat dit in het bloedonderzoek naar voren komt.