donderdag 19 maart 2009

Duurtraining D1-D3-D1, 45.5 km, 1 uur en 31 min, 29.7 km/u


De ochtendpols was vanmorgen 58 slagen per minuut wat nog altijd zo`n 6 a 8 slagen te veel is maar het gaat gelukkig langzaam de goede kant op. Vandaag stond er weer een training op het programma van anderhalf uur met daarin een blokje van 20 minuten in D3. Ik fiets exact hetzelfde rondje als de vorige training en ook de wind is met kracht 3 richting NO hetzelfde. Eerst een half uurtje rustig in D1 en in Watervliet moet de hartslag richting de 180 en gaat de snelheid dus wat omhoog. De hogere snelheid is van korte duur want ik draai al snel tegen de stevige wind in. De snelheid schommelt over het algemeen tussen de 29 en de 33 per uur wat me weer wat tegenvalt maar op zich gaat het zo slecht niet vandaag. Echt prettig voelt het niet in het begin maar na een tijdje kan ik de hartslag toch makkelijk tegen de 180 aanhouden. Heel het blok in D3 tegenwind gehad, richting Philipinne in D1 had ik hem even in de rug maar op de zandstraat was het weer zijtegenwind. Net als de vorige training trek ik nog een kort sprintje, dezelfde plaats en lengte maar wel een tandje lichter. De teller blijft nu steken op 59.8 km/u toch weer iets sneller als het vorige sprintje maar nog zeker geen topsnelheid. Door de 5 seconden registratie van de polar staat er in de grafiek overigens 59.4 km/u (voor de oplettende onder ons) De bontragers die gisteren allerlei vreemde geluiden maaktje na het natrekken van de spaken voelde weer prima aan en het geluid afkomstig van de spaken is nu ook weg. Na thuiskomst de fiets in orde gemaakt voor de ardennen aankomende zaterdag. Bontragers eruit en de campa eurus erin, remblokjes wisselen en klaar voor de kasseien. We vertrekken vrij laat dus we gaan zeer waarschijnlijk voor de oranje lus van 72 kilometer. Even rustig de boel verkennen want de meeste hellingen heb ik nog nooit gefietst. Koppenberg schijnt vrij lastig te zijn maar ik heb er zin in "laat ze maar komen die puisten" Verder heb ik me voorgenomen om me te blijven focussen op de marmotte als doel en de komende toertochten echt als training te zien. Ik had al verschillende tussendoelen waar ik wilde pieken maar te vroeg goed en in vorm zijn brengt de marmotte misschien wel in gevaar. Morgen rustdag !!!!!

1 opmerking:

Gert zei

Ik heb vandaag ook een dergelijk afstand gefietst. Fijn dat het goed fietsweer aan het worden is he?

Veel plezier zaterdag!