zondag 15 maart 2009

Duurtraining D1, 104.1 km, 3 uur en 54 min, 26.7 km/u



Ochtendpols was vanmorgen 65 slagen per minuut wat zo`n 12 a 15 slagen hoger is als normaal. Griep is dus nog niet helemaal uit mijn lijf en het lichaam is dus nog aan het herstellen. Geplande D1 training kon wel eens een probleem worden aangezien de windkracht met kracht 4 hetzelfde is als gisteren. Enige verschil is dat de wind nu uit NW komt in plaats van ZW. Toch voel ik me zeker niet slecht vandaag en na wat heen en weer bellen met Fred stap ik iets voor elf uur op de fiets richting Terneuzen. Wind uit NW merk je gelijk omdat het frisser aan voelt dan gisteren maar koud is het zeker niet. In Sluiskil fiets ik Fred tegemoet en we vervolgen onze weg richting de sluizen van Terneuzen. Vandaag fiets ik in D1 al gaat het maar 20 per uur dat maakt me niet uit zeg ik tegen Fred, gisteren ben ik ver buiten mijn boekje gegaan wat het doel van de training betreft. Toch heeft de training van gisteren me goed gedaan want ik zit vandaag een stuk lekkerder op de fiets. Via Terneuzen de polder ingedoken en een tijdje achter wat bewegwijzerde fietsroutes aangereden. Van Axel naar Hulst wat een vrij lang stuk is pikte er twee fietsers aan die achter ons bleven rijden tot wij uiteindelijk linksaf sloegen en hun rechts. Ze bedankte ons netjes en wij fietsen via Sint Jansteen terug naar Hulst. Net als gisteren dus een stevig rot windje vandaag maar ik kan de hartslag vandaag tegen verwachting bijna overal goed en makkelijk in D1 houden. Van Hulst naar Terneuzen wat ook weer zo`n open en lang stuk is weer met de wind op de kop. Er staan zo`n 60 kilometer op de teller als Fred aangeeft dat hij het gehad heeft met de wind vandaag. de laatste 17 kilometer liep het niet meer en was hij net als ik gisteren bijna niet meer vooruit te branden op het laatste stuk. Beste is dan om af te buigen naar huis want het moet wel leuk blijven natuurlijk. Aangekomen in Terneuzen slaat Fred af richting huis en ik vervolg mijn weg en duik terug de polder in terug richting Axel waar we eerder deze dag ook al hebben gereden. Het gaat nog steeds lekker en ik besluit om toch zeker minimaal 100 kilometer te rijden vandaag. Vlak voor thuiskomst voer ik de snelheid nog even een klein stukje op tegen de wind in om te kijken wat mijn hartslag doet en dat ziet er gelukkig allemaal weer al een stuk beter uit dan gisteren. Toen moest ik maar een scheet laten en de hartslag schoot al 10 slagen omhoog. Erg lekker en rustig gefietst vandaag. Na 104.1 kilometer op de teller ben ik weer thuis, gemiddelde hartslag van 146 slagen per minuut stemt mij in ieder geval erg tevreden. Was overigens prachtig fietsweer vandaag. Morgen een welverdiende rustdag.

2 opmerkingen:

Gert zei

Ik had vanmorgen ook bedacht dat ik toch zeker 100 km zou moeten afleggen vandaag. Dat is gelukt. Het werd 117 km in een lager tempo (24,4) dan dat van jou. Wel 737 hoogtemeters gemaakt vandaag!

Angelo Roelandt zei

Hoi Gert,

Tempo is niet belangrijk daarbij heb je meer dan 700 hoogtemeters gemaakt. Ook pijnvrij? volgens mij.

Groeten,

Angelo.