zondag 8 maart 2009

Korte training, 24.8 km, 55 min, 26.9 km/u


Gisteren zoals aangekondigd een hele dag plat gelegen om uit te rusten en zelfs nog even een paar uur in bed gelegen net voor het avondeten. Ben nog steeds snot verkouden en voel me nog steeds wat grieperig. Na het ontbijt vanmorgen voelde ik me toch weer iets beter en kon ik de verleiding van de zonnestralen niet weerstaan en ben dus op de fiets gestapt voor een korte training van ongeveer een uurtje. Vanaf de eerste meters was het duidelijk dat het vandaag niets zou worden, echt nog steeds totaal niet fit. Dacht er zelfs over om gelijk rechtsomkeer te maken maar heb het lusje toch maar afgemaakt. Hartslag schoot op sommige stukken enorm de hoogte in terwijl ik amper vooruit kwam. Er pikte ook nog iemand aan maar dat was gelukkig van korte duur. Toen ik 500 meter verder achter me keek zag ik dat de man al een stuk achter lag, en ik dacht nog wel dat ik zo langzaam ging. Het was wel een erg mooie dag geweest voor een lange training, wel een stevig windje maar daar hou ik wel van. Na 55 minuten hou ik het voor gezien en kom ik tot de conclusie dat ik zelden zo slecht heb gefietst als vandaag. Het positieve nieuws van dit ritje is dat de benen wel super goed aanvoelen, de beentjes zijn klaar voor het echte werk, nu de rest nog. Ik hoop nu toch echt dat ik me snel weer fitter ga voelen anders vrees ik dat ik langs de huisarts moet om te kijken wat er aan de hand is en waarom deze verkoudheid zo lang blijft aanslepen. Na het fietsen nog even bij Michael en Pascale langs geweest om de pina Prince en de Trek 5.2 te bewonderen. Beiden zeer strak en erg mooi!!!! Normaal gesproken moest ik vanavond in de nacht maar ik heb vrij genomen. Maandag tot en met donderdag zit ik wel weer in de nachtdienst. Morgen hoop ik wat krachttraining te kunnen gaan doen in de sportschool.

4 opmerkingen:

Arno Smit zei

Dag Angelo
Doe voorzichtig aan, als je je zo voelt lijkt me dat je niet moet gaan trainen.
Groet, Arno

Angelo Roelandt zei

Hoi Arno,

Bedankt voor je berichtje. Komt wel goed denk ik, ik zal zeker voorzichtig aan doen.

Groeten,

Angelo.

Erik Cardon zei

Hi Angelo,

Hoe is het met de zeeziek hindoe?
Tijdens de training van gistern veel meegemaakt, maar dat lees je op mijn blog.
Ik ben 1 maart gestopt met de sportschool, alles staat nu in het kader van de duurtrainingen.
Beterschap en de volgende training gaan we met zijn tweeen of met een groepje.

Groet,

Erik

Angelo Roelandt zei

Hoi Erik,

Gaat nog steeds niet lekker maar dat gaat zeker weer goed komen. Zaterdag staat er weer een training op de planning van 5 uur als het weer en mijn gezondheid het toelaten tenminste. Ik heb weer een weekplanning gemaakt al gaat er in het begin van de week waarschijnlijk niet veel van komen.

Groeten,

Angelo.