donderdag 26 maart 2009

Training 29 sportschool, 1 uur en 15 minuten

Het was een maand geleden en eindelijk kon ik weer eens naar de sportschool voor wat krachttraining.
Ik had me er niet al te veel van voorgesteld maar het ging verbluffend goed vandaag. Eerst 15 minuten op de ergofiets met met daarin 4 blokjes van 1 minuut aan 140 omwentelingen per minuut. De instructeur kwam ff langs " zo , jij bent lekker bezig" yep, gaat lekker zo hé. Daarna naar het krachthonk en zowel de benen als de oefeningen voor het bovenlichaam gingen wel heel erg soepel. Heerlijk gevoel trouwens als de beentjes weer eens flink opgeblazen worden door de kniestrekkers. Dat gevoel heb ik wel gemist de afgelopen weken. Bovenlichaam triceps, biceps, schouders en buikspieren getraind. Na de kracht nog even uitgefietst op de ergofiets. Na thuiskomst een hersteldrankje genuttigd (protiene)

Leg press kuiten
5 series - 30 herhalingen - 100 kilo

Leg press benen
5 series - 20 herhalingen - 100 kilo (geen enkele moeite)

Leg curl
3 series - 15 herhalingen - 30 kilo (rustig begonnen)

Leg extension
2 series - 15 herhalingen - 60 kilo
3 series - 10 herhalingen - 70 kilo

1 opmerking:

Erik Cardon zei

Hi Angelo,

De test ziet er niet slecht uit na je griep.
Wellicht boek je nog progressie nog beter de komende tijd.
Deze week rust, alleen naar het werk op de fiets.
Op dit moment eet ik veel koolhydraten en wat eiwitten, verder drink ik veel water.
Volgende week staat in teken van voorbereiding voor de Ronde van Vlaanderen.
Gericht trainen en redelijk wat rust.

Groet,

Erik