woensdag 4 november 2009

MTB ritje in D1, 46.9 km, 1 uur 43 min, 27.1 km/u

Rond kwart over drie vertrokken met de mountainbike voor een rustig ritje in D1. Geen regen maar zelfs een zonnetje wel een redelijk stevig windje. Iets meer lucht in de Schwalbe`s als normaal (3 bar) en rollen maar. De polder lag er op zich nog vrij goed bij maar ik was blij dat ik op de MTB zat omdat er hier en daar toch flink wat modder op de weg lag. Mijn vaste rondje in de polder gereden en het ging echt heel erg lekker vandaag. Het koste geen enkele moeite en de hartslag kon ik netjes onder controle houden ook tegen de wind in. Tegen het einde heel even kort het tempo opgeschroefd tot zo`n 38 per uur om een racefietser te passeren (kon het weer niet laten) en daarna de hartslag weer snel naar de D1 zone laten zakken. Echt ijzersterke benen vandaag en de uitspraak dat ik mijn schoenen zou opvreten als ik ooit 30 gemiddeld zou kunnen rijden op de MTB neem ik bij deze terug. Bij een intensieve rit op de weg moet dit een eitje zijn. Een rustig ritje zoals vandaag is echt genieten geblazen. Van het weekend mountainbiken in Sint-Niklaas weer door de bossen en heide van Waasmunster. Ben bang dat de gemiddelde hartslag dan iets hoger ligt als vandaag.

1 opmerking:

Martin zei

Heerlijk hé, een racefietser inhalen (d'r op en d'r over) met de MTB! Je bent echt elemaal los op de MTB zo te lezen. Geniet er van!