vrijdag 27 november 2009

Tacx duurtraining, 1 uur 30 min, 139 bpm

Wat een vies weertje deze week absoluut geen weer om lekker buiten te gaan trainen. Gelukkig heb ik de tacx nog als alternatief. Tacxen is overigens erg effectief de benen staan echt geen seconde stil. Geen last van verkeer, stoplichten of wat dan ook en tacxen met een flinke weerstand kan behoorlijk zwaar zijn. Anderhalf uur tacxen kun je volgens sommige vergelijken met minimaal twee uur buiten fietsen. Zelf denk ik dat je het niet kan vergelijken het is totaal iets anders dan buiten fietsen. Toch heb ik me vandaag weer prima vermaakt op de tacx en de anderhalf uur heb ik zonder enige verveling uitgefietst. Er is op zich iets vreemds aan de hand het gaat echt vele malen beter dan vorig jaar ik trap de wattage`s echt bijzonder makkelijk weg aan een veel lagere hartslag. Het handige en mooie van een trainings logboek en een weblog is dat je ver terug kunt kijken en je gelijkwaardige trainingen kunt vergelijken. Op het moment gaat het dus verbazingwekkend goed en en dat wil ik zo houden. Rust en geduld daar moet ik me wel aan blijven houden. Ik moet nu helemaal niet goed zijn maar het is mooi meegenomen dat de basisconditie en de kracht dik in orde blijken te zijn.

Vandaag een rustige training afgewerkt met de hartslag voornamelijk in herstel en D1. Een paar intensievere blokjes voor de afwisseling van 220 en 260 watt en na het inrijden even over de 400 watt getrapt om de vetverbranding wat sneller op gang te brengen. Hartslag kwam niet hoger dan 171 wat voor mij nog erg laag te noemen is. Erg lekker getraind dus !!! Nieuwe batterij in de hartslagmeter heeft niet geholpen nog steeds wat storingen en uitschieters maar het is niet anders.

Als het weer niet te dramatisch slecht is dan ga ik komende zondag naar Calfven-Ossendrecht om eens echt te gaan mountainbiken. Veel singletracks en nagenoeg alles door de bossen ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen: