zondag 8 november 2009

VTT Sint-Niklaas, 50.4 km, 2 uur 13 min

Vanmorgen rond 8 uur vertrokken richting Sint-Niklaas samen met Wout. Na aankomst de fietsen van dak gehaald en ingeschreven. Was behoorlijk fris zo vroeg in de ochtend en even dacht ik dat ik iets te weinig aan had. Iets over negen zijn we van start gegaan met een felle laagstaande zon waardoor het even lastig was om alles goed te zien zonder zonnebril. In het begin vrij veel stukken over de weg (af en toe omhoog) maar daarna ging het toch steeds meer door het veld. Gelijk vrij veel modder bij de eerste stukken door het veld, het parcour was hierdoor stukken minder snel dan vorige week in Belsele want daar was geen modder te bekennen. In het veld/bos waar mogelijk stevig doorgetrokken. Op een bepaald moment liep het parcour over een dijk en daar vloog ik er even vol in. Veel diepe kuilen en flinke bulten op dit stuk en ook veel modder, die dijk was ook nog eens oneindig lang en af en toe moest je flink corrigeren om niet op je plaat te gaan. Halverwege maar wat gas terug genomen zodat Wout wat kon terug komen. Op het einde sloot Wout weer terug aan en konden we weer verder op weg naar het volgende stuk ploeteren door de bagger.

Na zo`n 31 km was daar de bevoorrading dus even op adem komen en wat gedronken en wat gegeten. Na het stilstaan toch weer fris dus snel terug op de fietst voor het tweede gedeelte. Het ging nu wat meer door de bossen en daar zaten af en toe lastige technische stukken in. Op deze stukken vrij veel vastgezeten achter andere deelnemers maar dat mocht de pret niet drukken. Echt gave stukken parcour en op de momenten dat we vrij baan hadden op de singletracks lekker doorgereden. Het mooiste vind ik zelf de singletracks het korte draaien en keren over smalle paadjes, op en af, vlak langs de bomen scheuren dat geeft echt een kick. Een foutje is hier zo gemaakt maar naast een paar schoonheids foutjes zelf geen grote stuurfouten gemaakt en Wout ook niet met zijn 29er. Het laatste stuk bos was het treintje rijden door de drukte en konden we geen snelheid meer maken. We vonden het wel best en zijn er netjes achter blijven rijden tot de finish. De polar iets te vroeg afgedrukt want het parcour liep iets verder door dan ik dacht. Ik denk dat de opgeven 51 km van de tocht aardig klopte.

Allebei erg lekker gereden en super naar onze zin gehad. Na aankomst bij de finish nog twee collega`s van mij gezien (Cees en Edwin) die ook elke week van de partij zijn. Ik ging drank bestellen buiten aan de bar in een heerlijk zonnetje maar cola hadden ze daar niet dus voor de eerste keer eens een Leffe gedronken (was alles wat ze hadden daar buiten) smaakte best goed een beetje de smaak van een goeie stoverij. Wout dronk een donkere ik een blondje. Iedereen op het terras zat daar aan de Leffe !! en het was behoorlijk druk rond de atletiekbaan. Daarna naar de bikewash om zeker een paar kilo modder van de fiets af te spuiten en daarna met een voldaan gevoel terug naar huis. Mooi weer, mooi parcour en een goed gezelschap. Ik kreeg vandaag nog wat foto`s binnen via mail van Angelo Obrie van afgelopen marmotte op de galibier. Deze foto had ik zelf nog niet gezien de andere twee wel. Korte broek, korte mouwen dat gaat nog even duren vrees ik om zo weer op de fiets te springen.

3 opmerkingen:

Martin zei

Korte mouwen! Was het maar weer voorjaar!

Anoniem zei

Hoi Angelo,

Voor het eerst dit jaar weer lekker in de modder. Zal er elke week niet beter op worden.
Heb je weer gemist. Cees en Edwin wel bij de start toen wij er net aankwamen en Cees ook nog eens onderweg meteen lekke band.
Hebben de 42 km gereden daar we ook met de MTB van Hulst naar St. Niklaas en terug hebben gereden.

Groeten,
Danny

Angelo Roelandt zei

Hey Danny,

Heb je niet gezien inderdaad ook niet na de finish. Volgende week zondag rij ik waarschijnlijk in Zelzate. Die week daarop is het in Hulst dan ben ik er zeker ook bij. Misschien tot dan.

Groeten,

Angelo.