zondag 22 november 2009

VTT Hulst, 46.5 km, 1 uur 53 min, 24.7 km/u

Om 8 uur vertrokken met de auto richting Hulst samen met Wout. Na het inschrijven zijn we uiteindelijk rond 8:40 gestart. Eerste stuk boven op de dijk gelijk erg veel wind tegen, veel bochten dus steeds weer flink aanzetten. In het begin wat afwijkingen op de polar wat de hartslag betreft omdat de borstband niet nat genoeg was. Na een tijdje fietsen was dit weer in orde. Daarna een flink stuk over de weg, heb hier lang op kop gereden vol in de harde wind was echt een zeer lastig stuk. De eerste stukken door het veld ging het ook goed echt vele malen beter dan vorige week zondag tijdens mijn offday. Wout dacht nog als dit zo heel de rit door gaat pfff. De kilometers verstreken en Wout ging steeds sterker rijden (dieseltje zeker) vooral op de wat bredere paden door het veld ging ie echt hard op zijn 29er en kon ik niets anders dan volgen. Een paar kilometer voor de bevoorrading ging het nog een tandje harder en moest ik toch een aantal meters prijs geven (pfff) het dieseltje was warm gedraaid dat was duidelijk. De bevoorrading kwam als geroepen even bijkomen. Danny ook nog gezien bij de bevoorrading en nog wat andere bekenden.

Even rustig zei Wout na de bevoorrading na een paar honderd meter achter een groepje rijden vond ik het wel leuk geweest en vloog ik er weer al voorbij. De trein was weer op gang en daar gingen we weer (de peperkoek plakte nog tussen de tanden) Veel door de bossen nu echt een mooi stukje parcour. Wout nam de kop weer vrij snel over en bepaalde het tempo, voor mij was het weer gewoon volgen meer zat er niet in. De singletracks waren erg aangenaam voor mij, gek genoeg kan ik hier weer wat op adem komen dat ligt me gewoon het beste het draaien en keren over smalle paadjes. De lange stukken door het veld zijn weggelegd voor de echte krachtpatsers onder ons. Wel slim gereden vandaag en de hartslag goed in de gaten gehouden en niet overzet. Tegen het einde vol tegen de wind kwamen er voor de eerste keer twee man voorbij. Wout ging er achteraan maar ik bleef gewoon hetzelfde tempo rijden dus staakte Wout zijn poging. Het laatste stuk over de liniedijk was echt prachtig. Steeds op en af en op sommige stukken lag het hier flink vettig zoals ze dat noemen dus moest er flink gecorrigeerd worden. Wout klaagde over weinig grip maar dat lag meer aan het tempo dan aan de banden volgens mij. Kom maar voorbij zei Wout nee hoor gaat hard zat wat mij betreft. Het allerlaatste stuk nog eens getrakteerd op een stuk vol tegen de wind en na 46.5 km zat het erop. Minder kilometers dan de organisatie opgaf (49 km) waarschijnlijk een wijziging in het parcour of iets dergelijks of een afwijking op mijn polar? Erg mooie en goed georganiseerde tocht en zeer aangenaam dat er verkeersregelaars stonden op de punten waar je de weg moest oversteken. Na afloop weer wat collega`s gezien en gesproken en toen we naar huis wilde gaan kwamen we Daniel, Kurt en Imre van de club nog tegen. Respect voor deze mannen ze waren namelijk met de fiets naar Hulst gereden wat toch zo`n 23 km is vanaf Sas en ook nog eens 23 km terug vol tegen wind (ik hoop dat ze intussen thuis zijn haha) Al bij al erg goed naar ons zin gehad vandaag, benen waren erg goed conditie kan nog wel wat beter. Volgend weekend weer weet alleen nog niet waar, moet de kalender nog even bekijken.
Vandaag overigens voor de eerste keer mijn nieuwe Sealskinz waterdichte sokken aangehad. Sokken zitten echt super goed het regende niet vandaag maar er lagen plassen genoeg om natte voeten te krijgen. Resultaat: voeten kurkdroog zelfs niet nat van het zweet, echt een aanrader dus. Kost wat maar dan heb je ook wat.

1 opmerking:

Martin Kool zei

Pittige tocht! Je zal nog 23 km tegen de wind (7 a 8!) naar huis moeten! Ik reed vandaag een MTB wedstrijd (Rabotop). Zou ook wel iets voor jou zijn.