maandag 22 februari 2010

MTB 3x8x8, 41.6 km, 1 uur 35 min, 26.1 km/u

Vanmorgen wat uitgeslapen want het was vrij laat geworden na het zien van de 1500 meter voor vrouwen afgelopen nacht. Erg mooi en knap gedaan van Ireen Wust echt een superprestatie. Tussen de middag de kinderen van school gehaald en toen ze na de middag weer naar school moesten kwam de regen met bakken naar beneden. Ik had me net omgekleed en stond volledig klaar om op de fiets te stappen. Even gewacht tot het iets minder werd maar het bleef flink door regenen. Uiteindelijk rond kwart voor twee op de MTB gesprongen voor een regenritje. Op de planning stond een interval training 3x8x8 dus drie blokken van 8 minuten in D3 gevolgd door 8 minuten herstel. Eerst 30 minuten ingereden in D1 en daarna begonnen aan de blokken. Het begon met windje mee dus het duurde even voordat de hartslag in D3 terecht kwam. Vrij zwaar gereden tijdens de blokken dus op kracht gereden. Tweede blok tegen een vrij harde wind in dus de benen stonden gelijk flink op spanning. Laatste blok ging ook lekker en daarna uitgereden op souplesse. Tegen het einde 3 korte sprintjes van 7 seconden om ook wat snelheid op te doen want de snelheid zit er zeker nog niet in op het moment. Korte sprintjes gingen erg lekker een blik op de stopwatch vertelde me dat ik snel moest afbuigen om richting school te rijden om de kids weer op te halen. Perfect getimed precies op tijd en erg lekker getraind. Was wel doorweekt en er stond een centimeter water in mijn schoenen. Toch handig die waterdichte sokken "Not dus" helpt niets als alle regen langs de bovenkant van je overschoenen naar binnen sijpelt. Ik was het even vergeten maar rijden in de regen "I Love It"

Vanavond mijn eerste nachtdienst dus van de week staan er geen intensieve trainingen meer op het programma. Wel souplesse trainingen. Aankomend weekend één intensieve kortere rit en één lange rustige duurtraining als het weer het toelaat.

Geen opmerkingen: