dinsdag 9 februari 2010

Uurtje op de tacx

Vandaag weer een uurtje op de tacx om de conditie wat terug op te bouwen. Ging al een stuk beter dan gisteren want gisteren ging het echt bedroevend slecht. Er zaten drie klimblokjes van drie minuten in deze training aan 250 watt. Normaal gesproken kan ik deze makkelijk in D2 uitfietsen nu schoot de hartslag al erg snel richting omslagpunt en er zelfs even over. De benen amper gevoeld die zijn ijzersterk op het moment. Tegen het einde kreeg de tacx wat kuren door steeds met enorme pieken en dalen van wattage te wisselen vandaar die vreemde pieken op het einde voor degene die dachten dat ik aan het sprinten geslagen was. Het is zoals supertalent Sven Kramer aangaf in de docu van de NOS. Het is een combinatie van de benen, het hart en de kop. Met die benen en die kop zit het bij mij wel goed, het hart is de zwakke schakel op het moment. Ik denk overigens dat het hart altijd mijn zwakste schakel is de benen en de kop zijn mijn sterkere punten. Woensdag en donderdag vrij dus genoeg tijd over om nog wat extra te trainen en uiteraard ook nog wat te rusten. Planning was een ritje buiten op één van deze dagen maar in de kou gaan rijden lijkt me nu niet echt een goed plan. 3 a 4 graden is goed te doen alles daaronder is niet echt aangenaam meer voor lange duurtrainingen. De weegschaal gaf vanmorgen 62.9 kilogram aan dus oppassen dat mijn gewicht niet te snel naar beneden gaat. Streefgewicht is 62 kilo voor in de zomerperiode.

Geen opmerkingen: