maandag 21 februari 2011

Alles mag, Niets moet

Mijn motto voor 2011 "alles mag, niets moet" Geen marmotte dit jaar, geen verplichtingen, geen zelf opgelegde druk en dat is ook wel eens lekker toch. Betekent overigens niet dat ik geen prestatie drang heb dit jaar. Uiteraard heb ik een aantal doelen gesteld maar wel met een iets andere insteek als voorgaande jaren. Twee hoogtepunten/uitdagingen waar ik echt naar uit kijk zijn de La pinarello cycling marathon tijdens onze vakantie in Treviso in juli en de Houffalize mountainbike marathon XXL eind augustus. Hier nog wat beelden van de La Pinarello lijkt overigens wel een commercial voor de Audi A1 maar als Audi freak stoor ik mezelf er absoluut niet aan, mooi karretje die A1. We wachten met smart op de nieuwe A2 (2012) A3 sportback is overigens onze droomauto. Parcour van de La Pinarello ziet er in ieder geval ook geweldig uit dus dat beloofd wat. Laat de zomer maar komen !!

Vandaag nog een vrije dag een mooie dag om er nog eens op uit te trekken zou je denken maar een koude stevige oostenwind was nu niet echt het weertype wat ik in gedachte had voor een lange rustige duurtraining. Dan maar een kort iets intensiever rondje in D2. Na 3 rondjes stoempen tegen een snijdende wind op mijn vaste korte rondje in de polder had ik het eigenlijk wel gezien. Fietsen gaat zeker niet slecht heb best al aardig wat kracht in de benen geen idee waar dit vandaan komt na zo weinig trainingsarbeid. Zal ongetwijfeld wel een combinatie zijn van veel rust wat trainingen op de crosstrainer en de 120 push-ups die ik dagelijks afwerkte tijdens mijn herstel periode van mijn zitvlak. Push-ups zijn er intussen zo`n 40 tot 60 per dag is ook een vorm van core stability ik voel dat ik wat sterker ben geworden in mijn onderrug en heb iets sterkere buikspieren gekregen. Nog steeds geen six-pack eerder een two-pack maar dat boeit me ook niet echt. Voor de cijferfreaks en de oplettende lezers mijn trapfrequentie ligt vele malen lager als andere jaren. Oorzaak is uiteraard mijn zitvlak hoe hoger de cadans hoe meer last ik krijg van mijn zitvlak. Dansen op het zadel zit er voorlopig nog steeds niet in. Ik ervaar de lagere cadans wel als zeer prettig, bijzonder aangenaam zelfs. Kort rondje vandaag maar toch lekker gefietst. Zo lekker nog wat relaxen vanaf morgen vier dagen de nachtdienst in dus weinig tot geen mogelijkheden om te fietsen maar ik vermaak me wel wat op de crosstrainer. Polar ritgegevens: 35.9 km, 1:10:58, 30.4 km/u, HF 168, 92 rpm. Endomondo ritgegevens

Geen opmerkingen: