woensdag 23 februari 2011

Feels like flying !!

Vandaag mijn eerste ritje gereden op de Isaac Impact door de bossen van wachtebeke. Eerste indruk is ongelooflijk goed "feels like flying" althans de Isaac ik was niet in beste doen vandaag maar dat kon de pret absoluut niet drukken. De eerste indruk van de Geax Barro mountain banden is ook erg goed. Rollen zeker net zo licht over de weg als de schwalbe`s en in het bos gewoon erg veel grip en snelheid. Wangen voelen ook wat steviger aan dan bij de schwalbe`s en met 2 bar in de banden voelde zo ook wat harder aan dan de schwalbe`s op gelijke druk dus wellicht zijn ze wel iets stugger. De isaac stuurt, schakelt, accelereert, veert en remt als een bezetene. De Isaac voelde zich duidelijk als een vis in het water in de bossen hetgeen van mij niet gezegd kon worden vandaag. Niet veel puf en weinig power in de benen maar wel enorm genoten van de vuurdoop door de bossen. Blijft toch heerlijk zo midden in de natuur fietsen en absoluut geen last van de kou gehad.

Is er dan helemaal niets aan te merken op de Isaac. Een klein minpuntje wat ik vooraf al had gelezen betreft de manitou R7. Demping is prima maar je hoort de demper erg goed als hij in werking treedt (een soort van klikgeluid) Ik heb destijds al eens gelezen dat het te verhelpen is met een kleine aanpassing aan de demper. Sommige vervangen de demper voor de absolute+ demper dan is het gelijk opgelost. Voorlopig stoor ik me er nog niet aan dus lekker laten zitten. Praktisch minpuntje: Het achterwiel gaat heel erg moeizaam uit het frame. Mijn fm had hier ook al de grootste moeite mee en ik heb het zelf ook al ondervonden. Hoek van derailleur is erg scherp waardoor het achterwiel er erg moeilijk uit gaat. Misschien een klein ontwerpfoutje van de framebouwers. Verder absoluut een "Dream Bike" Voorlopig is de Isaac me duidelijk de baas. Ik hoop dat ik de teugels straks weer zelf in handen heb, eerst nog maar wat trainen vrees ik. Wat het zitvlak betreft prettig is anders naar het is me op zich erg goed meegevallen dat stuiteren door de bossen. Op de MTB kom je veel vaker uit het zadel, je zit minder statisch op de fiets dan op de racer en de trapfrequentie is ook veel wisselvalliger. Endomondo ritgegevens

1 opmerking:

Melsje zei

Gefeliciteerd. Je bent duidelijk terug aan het komen. Good for you!

Melsje