zaterdag 26 februari 2011

Ontwaken in de modder

Na mijn laatste nachtdienst om 12:00 uit mijn bed gesprongen en uiteindelijk rond half twee nog half slaapdronken op de mountainbike gestapt. Altijd vervelend om te vertrekken in de regen maar eenmaal in de regen voel ik me altijd erg goed "I Love It" Over de brug van Sas het off road weggetje langs de molenkreek ingedoken en gelijk zat de modder tot achter mijn oren. In Wachtebeke het bos in en er weer uit en zo naar het domein Puyenbroeck gereden. De hartslag laag dus heerlijk rustig gereden. Groene lus op het domein gereden deze lag er wel heel erg modderig/vettig bij. Ik stuurde de Isaac rustig en behendig door de bagger en in notime bedekte een dikke laag modder het prachtige carbon frame. Ik zou bijna medelijden krijgen maar ook de Isaac genoot net als zijn berijder met volle teugen van de modder en de regen. Laatste stuk in het veld was bijna niet door te komen echt een ploeterwerkje.

Geax Barro mountain banden presteren ook in de modder prima. Achterwiel heeft nu meer grip dan met een Schwalbe racing ralph maar dit is ook niet echt een modderband. Modder blijft ook niet aan de banden plakken de modder wordt gelijk gelost. Voorwiel had iets minder grip maar dat kan ook aan de vettige toestand hebben gelegen want het is uiteraard dezelfde band als de achterband. Een tweede rondje leek me geen goed plan dus terug richting het kloosterbos in Wachtebeke gereden en daar nog een lusje meegepakt. Daarna richting huis via Zelzate. Wind kwam plots flink opzetten maar wel rustig kunnen blijven rijden. Mooi man om even de flandrien uit te hangen. Lekker gefietst en klaarwakker en topfit thuis gekomen. Poetsen van de Isaac was nog een flinke klus daarna het laatste halfuur van de omloop gekeken. Rabobank gaat goed op het moment, erg mooie overwinning van Langeveld. Polarritgegevens: 50.3 km, 2:18:44, 21.8 km/u, HF 157. Endomondo ritgegevens

Geen opmerkingen: