dinsdag 22 februari 2011

Eindresultaat Isaac Impact MTB

Vanmorgen om een setje Shimano XT wielen gereden in Aalter. Laten we hopen dat ik van dit setje iets langer mag genieten dan van het vorige XT setje. Zoals bekend werd mijn MTB vanaf de auto gestolen na een MTB marathon in Eersel (oktober 2010) inclusief een hagelnieuw setje wielen.
De Isaac Impact is eindelijk compleet en het is wel een heel erg fraaie bike geworden. Ik zal de Isaac geen seconde meer uit het oog verliezen want dit wil ik niet nog eens meemaken. Overigens wel een probleempje met de voorste remschijf (Hope floating disc) XT wielen = Centerlock op zich geen probleem want ik had uiteraard ook adapters gekocht vanmorgen in Aalter. Achterwiel 160 mm disc geen enkel probleem maar de ster van de voorste schijf is wat dikker zodat ik de ring niet kan borgen. Even op internet gezocht en inderdaad ik was niet de enige met dit probleem het past gewoon niet. Voorlopig de Avid disc gemonteerd die ik nog had liggen dat werkt ook gewoon maar ik wil uiteraard een oplossing voor dit probleem zodat ik de Hope disc weer kan gebruiken. Oplossing zou kunnen zijn: vooraan ook een 160 mm floating disc of een gewone disc van Hope 183 mm. Van de week maar even naar mijn FM bellen betreft dit probleem. Ik ben ook overgestapt van Schwalbe naar Geax Barro Mountain 2.1 banden. Ik had overigens niets aan te merken op de Schwalbe`s maar ik was zo enthousiast geraakt door het lezen over Geax banden op internet dat ik ze zeker eens uitvoerig wil testen. Een echte allrounder en zeer goede recensies gelezen over deze banden. Te monteren in twee richtingen Traction of Speed zelf gekozen voor Traction het is tenslotte voor in het terrein en daar wil je voornamelijk zo veel mogelijk grip hebben. Ik zal mijn bevindingen na verloop van tijd wel kenbaar maken. Morgen misschien een eerste testritje in de bossen van wachtebeke afhankelijk van het weer.

Geen opmerkingen: