vrijdag 18 februari 2011

Eerste duurtraining D1

Waterkoud en sombergrijs dat was het weertype vandaag heel wat anders dan de felle zon van gisteren dus iets warmer aangekleed en omstreeks 10:15 in de pedalen geklikt voor mijn eerste rustige duurtraining van het jaar. Via Assenede, Bassevelde en Kaprijke naar Watervliet gereden heerlijk relaxed met de handjes los op het stuur. In Watervliet werd het plots spannend vanuit het niets bevond ik me plots op de filmset van een slechte hollywoodfilm. Twee grote politiewagens en 1 politiebus scheurden voorbij met loeiende sirene en voor ik het wist hadden ze me klem gereden en was de weg voor me versperd. De politie auto`s hadden een spectaculaire 180 slip gemaakt en ik stond oog in oog met de bestuurder van de linker politiewagen. De bijrijders sprongen als een gek uit de auto en rende naar de overkant, handen op het holster en ze stelde zich verdekt op tegen de muur van de ING Bank. Toen viel mijn franc of beter gezegd mijn Euro pas, een bankoverval? De politieman bleef me strak aankijken ik zag een gaatje en maakte dat ik weg kwam via de stoep. Geen zin om overhoop te worden geschoten door de Belgische wannebees van Bonnie & Clyde. Als ze in het vredige Watervliet al banken gaan overvallen dan wordt het inderdaad de hoogste tijd dat er een regering komt in België. Ik hoorde gisteren ergens waaien dat er plannen zijn om België te verdelen in vier staten. Moet niet gekker worden kunnen we straks gaan fietsen in The Unites States of Belgium aan de andere kant het klinkt wel lekker internationaal.

Maar goed we dwalen af van de schrik bekomen vervolgde ik mijn weg de hartslag terug in D1 en via Aardenburg naar Sluis gereden. 50 km op de teller en het ging allemaal nog heel erg soepel. De grens voor mijn zitvlak was overigens wel al bereikt en ik kreeg nog zo`n 45 km tegenwind voor de wielen. Ondanks de pijn aan mijn linkerzitbot wat zeker nog 6 weken kan duren ben ik ervan overtuigd dat het Sq Lab 611 zadel het perfecte zadel is voor mij. Je voelt geen drukpunten en vooral in de beugels is het verschil tov de SLR wel heel groot, echt heerlijk. Op de tanden bijten en niet zeuren en voor degene die nog twijfelden ik ben echt geen mietje hoor.

Vanaf Breskens één lange weg rechtdoor naar Philippine tegen de wind in. Leuk is anders en na 80 km gingen de kilometers tegen de wind ondanks het lage tempo toch flink in de benen zitten. Ik had nog de illusie om een 100+ ritje te rijden maar eenmaal voorbij Philippine een shortcut genomen richting huis. laatste kilometers gingen zeker niet meer vanzelf dus duurvermogen heeft toch behoorlijk wat schade opgelopen. Wel super tevreden thuis gekomen toch maar even 3 en een half uur in het zadel gezeten dat had ik een paar weken geleden nog niet eens durven dromen. Ok !! mijn zitvlak doet nog ontzettend veel pijn karakter tonen en door de pijngrens gaan is ook een vorm van training. Een mens kan altijd veel meer dan hij denkt. Na thuiskomst gegeten en in de whirlpool gedoken en een meer dan verdiend massage programma ondergaan. Polar ritgegevens: 97.1 km, 3:29:50, 27.8 km/u, 87 rpm, HF gem 151 (D1) endomondo ritgegevens

Geen opmerkingen: