maandag 22 augustus 2011

10 km Bosloop Wachtebeke

Opgestaan met een ochtendpols van 48 dus voldoende uitgerust !! Nog wat vervelende klusjes afgewerkt in de tuin (stoepen/terras schoonmaken en naar stort gereden) en daarna lekker wat gelegen in een prachtig opgeruimd en strak tuintje. Na het avondeten naar het kloosterbos gereden in Wachtebeke en heerlijk relaxed wat rondjes gelopen. Eindelijk weer eens 10 km kunnen lopen. De wat zwaardere/zachte ondergrond in het bos voelt wat beter aan voor mijn linkervoet. Lichte blessure maar het is nog steeds niet helemaal over. Vooralsnog niets schokkend maar op asfalt lopen is net iets pijnlijker dan in het bos.

Gisteren een enorme Off-Day nu ging het gelukkig een stuk beter. Vrij rustig gelopen echt heerlijk om te doen zo`n bosloopje. Je moet wel goed opletten waar je loopt want voor je het weet trap je op een boomwortel of iets dergelijks. Midden in de natuur, het terrein in je opnemen, het juiste pad kiezen dat is het mooie aan het lopen door het bos. De viervoeters die je tegen komt zijn daarentegen minder interessant. Zoals de meeste intussen wel weten ben ik doodsbang voor honden. Mijn hartslag gaat al richting omslagpunt als ik ze in de verte aan zie komen rennen. Daarbij zien mijn afgetrainde wielrenkuitjes er waarschijnlijk uit als hapklare brokken voor die beesten, grrr. Gelukkig waren ze vandaag allemaal netjes aangelijnd anders was het een ongeplande interval geworden vrees ik. Ben er vandaag overigens twee keer uitgelopen door een konijn. De tweede ronde werd ik met een enorm snelheidsverschil gepasseerd. De derde ronde op exact dezelfde plaats flikte dat k*tkonijn het weer. Wacht maar tot ik echt afgetraind ben ......... I`ll be back. 10 km, 48:13, 12.4 km/u, 4:49 min/km, HF 166. Garmin Details klik op weergeven in metrisch (rechtsboven) om snelheid in km/u te zien voor de niet Garmin kenners/gebruikers. Morgen maar weer eens een stukje fietsen als het weer het toelaat want dat is weer al bijna een week geleden.

Geen opmerkingen: