zaterdag 27 augustus 2011

Testrun Adidas Salvation 2

Toch nog lekker wat uitgeslapen na mijn laatste nachtdienst en net voor het eten nog even een testrun gelopen op mijn nieuwe schoenen. De Adidas voelen wat stugger aan (minder demping?) dan de Nike Zoom Structure Triax maar ze lopen echt heerlijk stabiel. De hiel is voelbaar wat lager uitgesneden dan bij de Nike`s. Ook de aanpassing aan de inlegschool van de linkerschoen voelt er goed aan ivm voetblessure. 5 km is uiteraard te kort voor een goed oordeel de toekomst zal uitwijzen of dit echt een verbetering is tov de Nike`s. Eerste indruk van de Adidas is in ieder geval erg goed !!

De adviezen die ik de laatste tijd heb gekregen betreft langzamer lopen ook gelijk in de praktijk uitgeprobeerd en ook dit is erg goed bevallen. Qua uitvoering is er natuurlijk niets moeilijks aan, gewoon trager lopen that`s it !! het zit meer in je hoofd omdat je het gevoel hebt dat je niet vooruit komt. Het lijkt meer op joggen dan op hardlopen maar je voelt wel dat je gewrichten en spieren minder zwaar belast worden. als je 13, 14 per uur of harder gaat lopen dan krijgen je gewrichten en spieren toch net wat meer klappen te verduren. Ik had ook weinig last van mijn voet geen idee of dit aan het lagere tempo of aan de schoenen lag. We zien wel hoe dit evalueert als het niet over gaat dan moet ik er echt even tussenuit wat het lopen betreft om het volledig te laten herstellen. In ieder geval ook mijn laagste gemiddelde hartslag (144 bpm) sinds ik weer begonnen ben met hardlopen dus het kan gewoon wel !! Zo`n 55 a 60 slagen onder mijn maximale hartslag tegen een snelheid van 10.9 km/u een mooi uitgangspunt om mee te starten. Wellicht dat ik binnenkort eens een Zoladz test loop om mijn hardloopzones in kaart te brengen. Voor een maximale inspanningstest is het nog te vroeg ik ben bang dat ik dan echt ga forceren al is de test qua tijdsduur niet eens zo lang. Zoladz test is overigens ook vrij pittig.

2 opmerkingen: