zondag 14 augustus 2011

Voorzichtige 5 km

Vijf dagen niet gelopen om mijn linkervoet wat te laten rusten en vandaag de loopschoenen weer eens aangetrokken. Rustig gelopen aan basissnelheid (12 km/u) zo loop ik in een normale natuurlijke pas. Als ik ga lopen met de rem erop (11 km/u) dan veranderd mijn pas ook en dat wilde ik voorkomen ivm voetblessure. Helaas nog steeds een pijnlijk gevoel in de voet. Wel wat meer steun door de aanpassingen aan de inlegzolen maar het kwaad is al geschied dus geen idee of dit de blessure had en in de toekomst zou kunnen voorkomen. Wellicht toch een vorm van overbelasting. Ik was bang voor zware blessures aan knie/heup/rug net als in het verleden maar hier is gelukkig totaal geen sprake van. Een op het eerste gezicht kleine blessure aan mijn voet gooit op het moment roet in het eten. Toch nog maar een tijdje laten rusten om erger te voorkomen het is niet anders. Ondanks dat ik toch een stuk rustiger ben dan voorheen ben ik toch weer in een valkuil gestapt. Intensiteit wel laag gehouden tijdens de duurlopen maar te snel een duurloop van 20 km gelopen. Eigenlijk gewoon klote dat mijn conditie zo goed is mijn gestel moet genoeg tijd krijgen om zich aan te passen aan lange afstanden. Heb deze keer wel snel zelf ingegrepen en aan de bel getrokken. Nu nog leren om de valkuilen te vermijden !! grrr het valt allemaal niet mee hé :-) 5 km ,24:33, 4:54 min/km, 12.2 km/u, HF 161 Garmin Details

2 opmerkingen:

van den Abeele zei

Inderdaad denk ik ook dat je te snel richting die halve marathon-afstand wilt komen tijdens je trainingen. Doe het rustig aan joh, je hebt nog tijd genoeg richting Rotterdam!

Angelo Roelandt zei

Hoi Aschwin, Zeker niet bewust gedaan ofzo. Het ging zo lekker dat het rondje wat uit de hand was gelopen en plots had ik 20 km gelopen, dom dom. Voet ff laten herstellen en dan weer rustig opbouwen wat de afstand betreft. Max 15 km is voorlopig voldoende maar eerst terug beginnen met 5, 8, 10 en 12. Inderdaad tijd zat richting Rotterdam !!

Groeten,

Angelo.