vrijdag 26 augustus 2011

Easy Pace !!

Fietsen was meer dan een week geleden maar vandaag gelukkig weer een mogelijkheid voor een rondje door de polder. Nachtdienst van de week (vanavond gelukkig de laatste) dus zeer relaxed gereden met de handjes los op het stuur en twee vingers in de neus. Stond een aardig windje althans wat mede fietsers waren flink aan het zwoegen tegen de wind maar ik had een no chain gevoel vandaag. Zonder enige moeite en heerlijk gefietst in D1, daar knapt een mens van op. 51.89 km, 1:40:20, 31 km/u, HF 151 Garmin details

Op de fiets heb ik mijn draai nu wel gevonden !! Veel rust en alleen fietsen als ik zin heb doet echt wonderen. Vroeger moest ik mijn ballen uit mijn broek fietsen om 31 gemiddeld te fietsen grappig dat dit nu totaal geen enkele moeite meer kost en dat dit tegenwoordig gewoon ritjes in D1 zijn. Ben nog wel een beetje stuurloos wat het hardlopen betreft. Gelukkig zijn er enthousiaste en ervaren lopers die me nuttige tips geven om ook het lopen succesvol te laten verlopen. Ik had het al vaker gehoord van diverse mensen "Easy Pace" rustig tempo lopen tijdens je duurlopen. 12 per uur vond ik rustig zat maar op vakantie in Italië heb ik het tempo wel iets omlaag gekregen. Waarom zo traag lopen was me niet helemaal duidelijk. Uiteraard om blessures te voorkomen dat begreep ik wel maar de reactie van Patrick op mijn weblog maakte me pas echt duidelijk wat nu daadwerkelijk het nut is van trage duurlopen. Het doel van deze trainingen is oa het laten zakken van je hartslag. Eigenlijk vrij simpel maar ik wist het niet. Erg interessant natuurlijk als je na een trainingsperiode 11 a 12 per uur kunt lopen aan een veel lagere hartslag dan je gewend bent. Wellicht cruciaal voor het lopen van een marathon. Iedereen in ieder geval bedankt voor de tips, de boodschap is eindelijk aangekomen :-) Van het weekend misschien een eerste korte testrun op de nieuwe Adidas Salvation 2 schoenen. Mijn voetblessure is nog steeds niet over dus wellicht verstandig om er daarna even tussenuit te gaan tot het echt helemaal over is om daarna met een schone lei en een nieuwe aanpak te beginnen aan het traject richting de marathon. Ik ga binnenkort in ieder geval wel een afspraak maken bij de podoloog. In eerste instantie voor steunzolen voor in mijn werkschoenen want ik heb dagelijks erg veel last van zere/vermoeide voeten na een werkdag.

Geen opmerkingen: